Det var jo litt av et trådløft på gang her Knewton, men ser at det egentlig ikke har blitt svart på hvordan denne "pæretesten" fungerer...
Så vidt jeg vet måler denne egentlig bare motstanden i kretsen, når det ryker en pære så vil motstanden øke. Det skal ikke mye til før den slår ut med tanke på for eksempel ledningsbrudd eller dårlig kontakt. Feil styrke på lyspærer kan også gi utslag, eksempelvis ved montering av LED.
Hvis man er 100% sikker på at det er lys i samtlige pærer (inkludert alle bremselys) og at det sitter riktige pærer i, så ville jeg gått over og sjekket ledninger og kontaktpunkter bak i lykter og opp i luken. Gå over alle pæreholdere og plugger, og sjekk for korrosjon. Selv om pærene lyser så kan dårlig kontakt føre til for høy motstand i kretsen.
Jørgen N237 skrev:Kan være bremselysbryteren på pedalen. Hadde dette problemet på min 9000 den gang da..
Dette vil man som regel oppdage når man forgjeves forsøker å sjekke at pærene i bremselysene er intakt, men ikke en uvanlig feil for så vidt.
