En annen form for can-bus det da eller? Hvordan er det og bytte stereo i de med optisk kabling da?
Har alle ng 9-3 dette?
Jeg tenker nok ikke og trimme veldig mye, den tiden er nok forbi for meg

Moderator: Moderatorer
Fiberoptikkcmx2k skrev:Optisk kabling, hva legger du egentlig i det?
En annen form for can-bus det da eller? Hvordan er det og bytte stereo i de med optisk kabling da?
Har alle ng 9-3 dette?
Fiberoptikken går mellom hovudkomponentane i audiosystemet (hovudenheit->CD-spelar+evt. vekslar->forsterkarar, som du skriv var det M07 skiftet kom. Ein enkel måte å sjå om en har fiberoptikk i systemet eller ei, er å sjå på hovudenheita. Har den AUX-ingong i fronten på spelaren har en den nye typen utan fiberoptikk, har en spelar uten AUX evt AUX mellom seta har en fiberoptikk.Ingvar N629 skrev:Mener å huske at fiberoptikken på akkurat stereoen ble erstattet med konvensjonelle kabler i 2007 eller der omkring, men det husker sikker noen andre bedre enn meg.
Nå er jo ikke akkurat emnetittelen på denne tråden noe som trekker til seg folk med stereointeresser.... vi har også en kjekk søkefunksjon oppe til høyrecmx2k skrev:Virkelig ingen som har/eller vet hvordan det er og montere en sub og evnt nye høytalere i en 9-3NG med optisk kabling, og bruke orginal spiller?
Synes den går greit, men vil nok merke forskjell når jeg snart får inn ny ic, tror den også trenger det når den kommer opp der, merker at det tar litt tid å bygge trykket opp igjen etter gearskift med godt pådrag. Jeg er veldig fornøyd med det jeg har på bilen, det drar godt og har et solid moment tidlig. Kjører på høygear "over alt" i alle "hastigheter" og henter seg opp igjen fra lav hastighet fint. Utklasser mange dieselbiler jeg har kjørt på det punket. Ikke noe voldsomt slag i aksen, men relativt jevnt drag. Da føles det ikke så raskt, men er det samtidig som belastningen blir litt jevnere og snillere. Ser Maptun har endret litt i trimprogrammet sitt siden jeg kjøpte , men steg 3 er jo veldig prisgunstig nå dacmx2k skrev:Takk for svar 99turbo.
Hvordan oppleves din 9-3NG med steg 3?
Hester og nm på papiret er ofte ikke det samme i praksis, har kjørt biler som har vært 'trimmet' til 240hk før, uten at de har føltes spesielt spreke..