Har en kjenning som vurderer å kjøpe denne bilen
http://www.finn.no/finn/car/object;pdc= ... 8492&pos=3
Men det ser ut som den kommer fra USA, hva er forskjellen på biler solgt i USA og Norge ? forutenom lykter. Er SE det samme her som der borte.
Forskjell p? USA cab og "Norsk cab"
Moderator: Moderatorer
Forskjell på USA cab og "Norsk cab"
Øyvind n188
-03 9-5 2,0t
-03 9-5 2,0t
egentlig litt på siden, men jeg så på en slik bil i høst, samme farge, modell o.s.v. Den var det bare betalt avgifter for som en vanlig 130 hk bil til tross for at det var en turbo - gjett hvem som får regningen når/hvis slikt blir oppdaget.
Erik N21
9-3 T200 cab 1999 vinterbil
900 t16 cab 1988
lotus elise 2002
volvo v70 barnevogn
9-3 T200 cab 1999 vinterbil
900 t16 cab 1988
lotus elise 2002
volvo v70 barnevogn
-
- MAX BOOST
- Innlegg: 3628
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95
- Sted: Lillehammer
- Kontakt:
Lyktene kan jo være ettermontert her i landet også da. Eneste måten å se det 100% sikkert på er km/miles instrumenter på US modeller.
Har også "hørt" det der med tre-lags cab på "hjemme" modeller, men vet ikke hvilke modeller det menes. Min US-mod og900cab har ikke vært noe problem her på vinteren.
Har kjørt 7-8 norske vintre både med det originale USA taket, og begge dukene som har blitt montert på i ettertid her også. JEG så/merket ingen forskjeller melom dem, MEN det kan jo være det uten at jeg skal si det for sikkert.
Kan jo selvsagt være forskjeller på ng900/9-3 også, det vet jeg ikke noe om. Eneste problemet som jeg har hørt om på ng900cab er el motorene til taket som kan tukle til.
Men den der med hvitt Viggen sats hadde vært snasent, ihvertfall i mine øyer!!
Lykke til!!
Arrester meg gjerne nå men jeg tror faktisk avgiften slår tilbake på den som står som ansvarlig under fortollingen av bilen under 1.gangsreg her til lands. (Bare å se på alle tilbakeviste Jeep Cherockee som ikke gikk igjennom som lastebiler.... Forhandlerene må betale gildet.)
Har også "hørt" det der med tre-lags cab på "hjemme" modeller, men vet ikke hvilke modeller det menes. Min US-mod og900cab har ikke vært noe problem her på vinteren.

Kan jo selvsagt være forskjeller på ng900/9-3 også, det vet jeg ikke noe om. Eneste problemet som jeg har hørt om på ng900cab er el motorene til taket som kan tukle til.
Men den der med hvitt Viggen sats hadde vært snasent, ihvertfall i mine øyer!!

Arrester meg gjerne nå men jeg tror faktisk avgiften slår tilbake på den som står som ansvarlig under fortollingen av bilen under 1.gangsreg her til lands. (Bare å se på alle tilbakeviste Jeep Cherockee som ikke gikk igjennom som lastebiler.... Forhandlerene må betale gildet.)
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
TECH2 // Lawicel & BDM
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Jeg tror det på tidlige OG900 cab var 1-lags cab, men 3-lags fra 89 eller 90... Dette hadde du merket Børre.. Sett forskjellen på en 1990 norsk bil og en 1988 usa bil.. På NG har jeg dessverre ikke aning, men regner med at det ikke er blitt dårligere.. Motorene til cab`en er kjent for ikke å være av beste kvalitet ja, visstnok mye bedre på 9-3 cab..
Men enig med børre, hadde vært flott i viggen klær denne bilen.. Må innrømme at saab er den eneste bilen jeg synes er fin i hvit.. (ikke NG900 med tak, 9000CS, OG9-3 eller 9-5 da.. )
MVH
Jørgen
Men enig med børre, hadde vært flott i viggen klær denne bilen.. Må innrømme at saab er den eneste bilen jeg synes er fin i hvit.. (ikke NG900 med tak, 9000CS, OG9-3 eller 9-5 da.. )
MVH
Jørgen
Styrer med DAB og AUX