Saab 9-2 2L turbo

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

dagcr
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 34
Registrert: 21 aug 2013, 19:31

Re: Saab 9-2 2L turbo

Legg inn av dagcr » 23 aug 2013, 17:03

Så hyppige oljeskift er tingen ? Søkte på hvilken oljetype jeg kunne bruke men ble ikke så veldig klok. Noen her som kan anbefale en god olje til en 2.0 L turbo 185 hk som har gått 220k ?

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: Saab 9-2 2L turbo

Legg inn av Hjelle, N6 » 23 aug 2013, 18:35

Jørgen N237 skrev:Denne var vel egentlig aldri levert som 185 hk om jeg husker rett, denne var vel i 150 og 205 hk utgave på 9-3 Korriger meg om jeg har rett.
9-3 fikk en som 185hk både med T5 og T7 motor org. ifrå fabrikken, mao ikkje bilar selde med trimboks gjennom forhandlar.

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Saab 9-2 2L turbo

Legg inn av Ingvar N629 » 24 aug 2013, 09:09

Joda, det ble levert 185 hk trim solgt av Saabforhandleren, med "stift och styrdon".
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: Saab 9-2 2L turbo

Legg inn av Hjelle, N6 » 24 aug 2013, 11:38

Jauda, veit slike kit vart levert, men trur det var på 170hk til 9-3? Til 9-5 fikk en eit 190hk kit.

Men svaret mitt var mest retta mot Jørgen, som skreiv at den ikkje vart levert som 185hk. 9-3 vart markesført som 150/154hk, 185hk og 205hk (hhv E/L/R), hovudpoenget mitt var til trådstartar at 185hk mest sansynligvis stemmer då det var ei av original-effektene du kunne velge når bilen var ny.

dagcr
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 34
Registrert: 21 aug 2013, 19:31

Re: Saab 9-2 2L turbo

Legg inn av dagcr » 24 aug 2013, 12:12

Takk for info :)

Noen som har oljeanbefalinger til oljeskift? Vil helst unngå oilsludge.

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Saab 9-2 2L turbo

Legg inn av Ingvar N629 » 24 aug 2013, 12:47

dagcr skrev:Takk for info :)

Noen som har oljeanbefalinger til oljeskift? Vil helst unngå oilsludge.
Sjekk nå først at den ikke alt har problemet...

Olje skal tilfredsstille Dexos 2 standard, 0W40 er bra på trimmet motor.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

dagcr
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 34
Registrert: 21 aug 2013, 19:31

Re: Saab 9-2 2L turbo

Legg inn av dagcr » 24 aug 2013, 23:13

Hvordan sjekker jeg det ? Peiler pinnen? Hva ser jeg etter? Var ingen ulyd fra motoren da jeg prøvekjørte den i 2 timer.

Svar