Startproblemer etter komp test

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
TurboLars N383
Overload!!!
Innlegg: 1749
Registrert: 23 feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: N383
Navn: Lars
Sted: Drammen

Startproblemer etter komp test

Legg inn av TurboLars N383 » 29 jan 2005, 20:31

Ja , som topic sier : Hvorfor starter ikke bilen etter at jeg har tatt kompresjonstest :roll: :cry: ?
Begynner å bli litt smålei av at bilen ikke går som den skal nå igjen... :cry:

:absolute: :absolute: :?
Takker for svar :)
STCN #383

- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition

Ronny_N169
Overload!!!
Innlegg: 1346
Registrert: 27 mar 2003, 01:00
Sted: Sarpsborg
Kontakt:

Legg inn av Ronny_N169 » 29 jan 2005, 21:03

Om du ikke tok av kontaktene til dysene (16v) så er den nok litt rå nå, la tørke noen timer. Ev har du kanskje stokket om et par av pluggkablene?.

TurboLars N383
Overload!!!
Innlegg: 1749
Registrert: 23 feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: N383
Navn: Lars
Sted: Drammen

Legg inn av TurboLars N383 » 29 jan 2005, 23:51

Har 8v . Lar den stå til i morra , håper det hjelper :? .
:wink:
STCN #383

- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition

Brukeravatar
alex_ander3@hotmail.com
MAX BOOST
Innlegg: 3943
Registrert: 28 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 189
Navn: Alexander A.
Sted: Drammen

Legg inn av alex_ander3@hotmail.com » 30 jan 2005, 00:48

hvis ikke kan du jo ta av de orange "dyserørene", ta ut pluggene og kjinne. sånn at den blir tørr igjen...
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen

//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*

macgeier

Legg inn av macgeier » 30 jan 2005, 12:33

Rå?
Triks for å fikse rå motor:
1) Napp ut sikringen til bensinpumpa
2) Kjør motoren rundt på starteren noen ganger for å tømme cyliderene. 3) Sett inn sikringen igjen
4) Sett deg inn og vri om nøkkelen - og vipps: motoren starter :D

Brukeravatar
alex_ander3@hotmail.com
MAX BOOST
Innlegg: 3943
Registrert: 28 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 189
Navn: Alexander A.
Sted: Drammen

Legg inn av alex_ander3@hotmail.com » 30 jan 2005, 12:40

macgeier skrev:Rå?
Triks for å fikse rå motor:
1) Napp ut sikringen til bensinpumpa
2) Kjør motoren rundt på starteren noen ganger for å tømme cyliderene. 3) Sett inn sikringen igjen
4) Sett deg inn og vri om nøkkelen - og vipps: motoren starter :D
denne var jo enda lettere enn den jeg foreslo over da..

men må du ikke ta ut pluggene? når jeg skal få motoren tørr og kjinner, så gommer det masse bensin-damp ut der!
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen

//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*

TurboLars N383
Overload!!!
Innlegg: 1749
Registrert: 23 feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: N383
Navn: Lars
Sted: Drammen

Legg inn av TurboLars N383 » 30 jan 2005, 13:07

alex_ander3@hotmail.com skrev:
macgeier skrev:Rå?
Triks for å fikse rå motor:
1) Napp ut sikringen til bensinpumpa
2) Kjør motoren rundt på starteren noen ganger for å tømme cyliderene. 3) Sett inn sikringen igjen
4) Sett deg inn og vri om nøkkelen - og vipps: motoren starter :D
denne var jo enda lettere enn den jeg foreslo over da..

men må du ikke ta ut pluggene? når jeg skal få motoren tørr og kjinner, så gommer det masse bensin-damp ut der!
Jeg tror man skal ta ut pluggene , det har ihvertfall jeg gjort når jeg har gjort sånn før :) , og er det mye bensin/olje og annen guffe inni der står det en fin gufs ut av tennplugghulla :roll:
STCN #383

- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition

macgeier

Legg inn av macgeier » 30 jan 2005, 16:41

Jeg brukte denne metoden ofte i en periode hvor temperatursensoren feilet, det var riktignok på varm motor. Varm motor og full "chok" druktnet motoren, startet "aldri" igjen. Med denne metoden så var det ikke null problem å komme seg videre... Det blir jo god ventilasjon med pluggen på plass, motoren suger inn frisk luft og trykker det ut i eksosen, med pluggene ute så får mister man den effekten.

TurboLars N383
Overload!!!
Innlegg: 1749
Registrert: 23 feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: N383
Navn: Lars
Sted: Drammen

Legg inn av TurboLars N383 » 30 jan 2005, 20:20

macgeier skrev:Jeg brukte denne metoden ofte i en periode hvor temperatursensoren feilet, det var riktignok på varm motor. Varm motor og full "chok" druktnet motoren, startet "aldri" igjen. Med denne metoden så var det ikke null problem å komme seg videre... Det blir jo god ventilasjon med pluggen på plass, motoren suger inn frisk luft og trykker det ut i eksosen, med pluggene ute så får mister man den effekten.
Åkæj , hadde akkurtat samme problem selv tror jeg :roll: .
Menne jaja :)
STCN #383

- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition

macgeier

Legg inn av macgeier » 31 jan 2005, 07:46

En ting til, pass på å gi full gass for best mulig lufting, bensin kommer det jo ikke alikevel :D

Svar