Bytte friskluft/pollenfilter p? 9000, tips ?nskes!
Moderator: Moderatorer
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
Bytte friskluft/pollenfilter på 9000, tips ønskes!
Bytte friskluft/pollenfilter på 9000, 89 mod. tips ønskes!
Altså, trangt neddi der, AC i tillegg........
noen som har triks eller bilder?
Hilsen Petter
Altså, trangt neddi der, AC i tillegg........
noen som har triks eller bilder?
Hilsen Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 549
- Registrert: 11 mai 2004, 01:00
- Sted: Alta, Finnmark
hm... er det forskjell på -90 mod 9000 og -89-modellen??
Det er jo bare å ta ut filteret (ligger under frontruta i en sort boks, passasjersiden... Det er et tråd-filter...
Fikk feil filter engang, et svært et som jeg pønska og spikulerte lenge på hvor det hørte hjemme....
Vel... Filteret er bare knappe 1 cm tykt, og litt mindre enn et A4 ark..
Prater jeg du om forskjellige filtrer kanskje??
Det er jo bare å ta ut filteret (ligger under frontruta i en sort boks, passasjersiden... Det er et tråd-filter...
Fikk feil filter engang, et svært et som jeg pønska og spikulerte lenge på hvor det hørte hjemme....
Vel... Filteret er bare knappe 1 cm tykt, og litt mindre enn et A4 ark..
Prater jeg du om forskjellige filtrer kanskje??
Pajero 3,5 GDI - 01
9-5 Estate 2,3t- 00 250 hk (solgt)
9000 2,3T CD Nordic -96 (solgt)
Saab 9000 2,3i CD- 90 (solgt)
Saab 900c 2,0 -87 (solgt)
Saab 99 GL 5-speed -84 (solgt)
9-5 Estate 2,3t- 00 250 hk (solgt)
9000 2,3T CD Nordic -96 (solgt)
Saab 9000 2,3i CD- 90 (solgt)
Saab 900c 2,0 -87 (solgt)
Saab 99 GL 5-speed -84 (solgt)
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
filter
Sikkert samme, var bare trangt neddi der........
Petter
Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
filter
For å si det sånn, nå er jeg flau
Det var vanskelig å skjønne at det var enket? Skjønner?
Det som tok lengst tid var å åpne panseret
Alt ok!
Petter





Det var vanskelig å skjønne at det var enket? Skjønner?
Det som tok lengst tid var å åpne panseret

Alt ok!
Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Det er enkelt uten AC/ACC ja men som øivind sier så er det en drittjobb på bilene med AC.Freshmaker N237 skrev:Viften er litt mikking, men går da egentlig greit (uten ac da..)
Et godt råd er i allefall å bytte registeret til varmeapparatet når man alikevel er ute med vifta.
Jeg monterer også alltid ny vifte på biler med AC ettersom det er så mye jobb å skifte.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor