Har problemer med min og900T16 85mod.
Når motoren er kald, går den som normalt.
Når det blir driftstemperatur blir motoren umulig.
Bilen har vanskelig for å gå mellom 1000-2500 o/min.
Går bilen på tomgang og jeg rører gassen, dør motoren helt.
Den er til tider umulig å få start på når den er varm.
Det virker som den får for mye bensin.
Bensinforbruket er godt over normalt.
Kan dette tyde på feil mmed oksygen sensoren?
Andre forslag!
Ole
og900T16 - oksygen sensor ??
Moderator: Moderatorer
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
feil
prøv å bytt "massemåleren"
Evt. kan det være dårlig kontakt i ledningsnettet til hjernen, dette er meget vanlig!
hvis tempmåleren er "ute" så tilsettes bensin etter dette, ergo choke på varm motor, ikke bra
lykke til!
Petter
Evt. kan det være dårlig kontakt i ledningsnettet til hjernen, dette er meget vanlig!
hvis tempmåleren er "ute" så tilsettes bensin etter dette, ergo choke på varm motor, ikke bra

lykke til!
Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
Re: feil
Støtter det siste, tempsensoren. Høres ut som et klassisk eksempel på dette. Starter og går helt OK på kald motor, men på varm motor kommer problemene: "umulig å starte" en varm motor - prøv "sikringstrikset" i:Petter 900 T skrev:prøv å bytt "massemåleren"
Evt. kan det være dårlig kontakt i ledningsnettet til hjernen, dette er meget vanlig!
hvis tempmåleren er "ute" så tilsettes bensin etter dette, ergo choke på varm motor, ikke bra![]()
lykke til!
Petter
http://www.saabturboclub.net/modules.ph ... pic&t=4517
Hvis temp.sensoren viser iskald motor, og motoren i virkeligheten er varm, så druknes motoren i bensin....


- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
hei. temp sensoren er skrudd i innsuget inn mot toppen. denne måler tempen på kjølevannet.... ikke så vansklig å sjekke om den er i orden eller ikke... bare å ohm`e den.... husker ikke verdiene men d står nok i haynes boka.... ellers så kan d oxo vere ledningsbrudd til denne... den ene ledningen til denne går inn til hjernen mens den andre går til jord.....
- Kongpetrus
- 2.0 bar
- Innlegg: 846
- Registrert: 20 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 300
- Navn: Petter Danielsen
- Bil: Viggen fakecab
- Sted: Oslo
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
KOng petrus glimter til ja!!!!Kongpetrus skrev:Fint triks for å sjekke det første alternativet (Luftmassemåleren) er å nappe av kontakten til denne når motoren er varm og fjusker. Går bilen bra da så er det luftmassemåleren som er feilkilden.
Kongpetrus glimter til



men tar bilen gassen når du har plukka ut LMM`en så er det ofte hjernen som har tatt kvelden.... (har vert borti d på ett par biler....)