Hjelp! Hva er ?delagt??

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
AarnesenN313
0.7 bar
0.7 bar
Sted: Hurum

Hjelp! Hva er ødelagt??

Legg inn av AarnesenN313 » 01 feb 2005, 17:48

uff... kjørte meg en tur i går kveld , stoppet bilen for å slå av en prat med noen venner . Når jeg startet opp igjen nektet "Check Engine" lampa å slukke :oops: Kunne ikke umiddelbart merke noe galt med motoren. Jeg dro den litt opp på turtall så turboen begynte å snurre, når jeg slapp gassen igjen lagde motoren en merkelig lyd :shock: Det var omtrent som om popoff ventilen ikke helt klarte å bestemme seg for om den ville åpne eller ikke. Hørtes litt ut som en light versjon av gammel rallycrossbil som drar av gassen. Hvordan får jeg evt sjekket popoff`n ? Har blåst både her og der i magnetventilen og der var alt som det skulle, målte 7,4 Ohm mellom kontaktpunktene (tror dette skal være rundt 9-10? noe å si?) . Har sjekket alle vakuum slangene(tror jeg) og kunne ikke finne noe galt der. Noen som har vært borti noe liknende? Bilen er en `01 Saab 9-3 2,0 150hk.

Brukeravatar
Saab900STCR
MAX BOOST
Medlemsnummer: N652
Navn: Anders Alkevad
Bil: Ng900 Turbo
Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund

Legg inn av Saab900STCR » 01 feb 2005, 20:12

Hmmm....
Låter som om det är popoffen som är gåen....
Att den inte öppnar som den ska och då tvingar luften tillbaka mot turbon som då lagar rara "rallycross light" lyder.
Men om det ger "Check Engine" på 9-3 vet jag inte, det blir inte övervakat av ECU i Ng900(vet av erfarenhet). :lol:

Mvh Anders
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!! ;-)

Svar