Bytte av orginal topp til 2,3 topp..

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
alex_ander3@hotmail.com
MAX BOOST
Innlegg: 3943
Registrert: 28 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 189
Navn: Alexander A.
Sted: Drammen

Bytte av orginal topp til 2,3 topp..

Legg inn av alex_ander3@hotmail.com » 11 feb 2005, 12:05

Er det noe jeg må forandre eler justere for å få på denne?

Kamhjul/kjede?
kjedestarmmer?
fordeler?
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen

//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*

Brukeravatar
Mortimer-N18
Overload!!!
Innlegg: 1101
Registrert: 21 jul 2003, 01:00
Medlemsnummer: 18
Navn: Morten Fjeldberg
Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
Sted: Sarpsborg
Kontakt:

Legg inn av Mortimer-N18 » 11 feb 2005, 12:21

Hvis det er en 2.3 langtopp så er det plug`n play! :) ikke noe du trenger å bytte, det er det som er fint :)
Morten alias Mortimer
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18

Brukeravatar
alex_ander3@hotmail.com
MAX BOOST
Innlegg: 3943
Registrert: 28 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 189
Navn: Alexander A.
Sted: Drammen

Legg inn av alex_ander3@hotmail.com » 11 feb 2005, 12:42

jippi.. hestekrefter, her i come!!!!! :)
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen

//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*

Børre N17
MAX BOOST
Innlegg: 3628
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N17
Navn: Børre Midtlien
Bil: -63 96/-73 99/-76 95
Sted: Lillehammer
Kontakt:

Legg inn av Børre N17 » 11 feb 2005, 13:06

Mulig jeg husker feil, men jeg tror jeg måtte sette over 2,0 kamdrevene...?
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM

Brukeravatar
Henrik N449
Overload!!!
Innlegg: 1943
Registrert: 10 nov 2004, 01:00
Sted: Drammen

Legg inn av Henrik N449 » 11 feb 2005, 13:42

hvor mye krefter komemr du til å tjene på dette a alex?

Brukeravatar
Mortimer-N18
Overload!!!
Innlegg: 1101
Registrert: 21 jul 2003, 01:00
Medlemsnummer: 18
Navn: Morten Fjeldberg
Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
Sted: Sarpsborg
Kontakt:

Legg inn av Mortimer-N18 » 11 feb 2005, 13:46

hmm, du sier noe Børre.. Hvis toppen er brukt på en 9000 så er vel kamdrevene annerledes ja. 2.1 toppen min hadde samme drevene, men nå ble jeg usikker med tanke på 9000 drev. Uansett Alex, så passer 900 dreva rett på. Ikke noe problem.

Man vinner vel litt dreiemoment på det, men den viktigste forskjellen er jo at man får inn mer luft :) Hvor mye man tjener, kommer helt ann på hvor mye man lader :)
Morten alias Mortimer
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18

Brukeravatar
alex_ander3@hotmail.com
MAX BOOST
Innlegg: 3943
Registrert: 28 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 189
Navn: Alexander A.
Sted: Drammen

Legg inn av alex_ander3@hotmail.com » 11 feb 2005, 17:18

Mortimer skrev:hmm, du sier noe Børre.. Hvis toppen er brukt på en 9000 så er vel kamdrevene annerledes ja. 2.1 toppen min hadde samme drevene, men nå ble jeg usikker med tanke på 9000 drev. Uansett Alex, så passer 900 dreva rett på. Ikke noe problem.

Man vinner vel litt dreiemoment på det, men den viktigste forskjellen er jo at man får inn mer luft :) Hvor mye man tjener, kommer helt ann på hvor mye man lader :)
Og lade skal den gamle hora mi:) hehe

Setter inn de gamle kamdreva jeg vit du folkens
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen

//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*

Brukeravatar
alex_ander3@hotmail.com
MAX BOOST
Innlegg: 3943
Registrert: 28 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 189
Navn: Alexander A.
Sted: Drammen

Legg inn av alex_ander3@hotmail.com » 13 feb 2005, 18:46

Hva slags pakninger skal jeg bruke til denne toppen. er jo en 2,3 topp. skal jeg bruke topp-pakningen til 2,3 da eller?

innsug da? Må ha pakning til et 2,1 matchportet innsug, hva skal jeg gå for?
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen

//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*

Børre N17
MAX BOOST
Innlegg: 3628
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N17
Navn: Børre Midtlien
Bil: -63 96/-73 99/-76 95
Sted: Lillehammer
Kontakt:

Legg inn av Børre N17 » 13 feb 2005, 22:28

Samme topp-pakning.

Innsugspakningen ville jeg ha klippet ut selv om det er et modifisert innsug, da passer jo ikke noen originale pakninger lell?
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM

Brukeravatar
Mortimer-N18
Overload!!!
Innlegg: 1101
Registrert: 21 jul 2003, 01:00
Medlemsnummer: 18
Navn: Morten Fjeldberg
Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
Sted: Sarpsborg
Kontakt:

Legg inn av Mortimer-N18 » 14 feb 2005, 09:15

Den originale innsugspakningen er jo litt større enn åpningene i toppen, selv på 2.3 toppen. Hvis toppen ikke er portet så grusomt mye så kan det jo hende det går uten å klippe i pakninga. Er pakningen for liten så er det bare fram med kniven/saksa. :)

Må jo lade godt når man først er i gang :) Du får lade litt mer enn meg da alex :) >1.4bar 8) :D
Morten alias Mortimer
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18

Brukeravatar
alex_ander3@hotmail.com
MAX BOOST
Innlegg: 3943
Registrert: 28 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 189
Navn: Alexander A.
Sted: Drammen

Legg inn av alex_ander3@hotmail.com » 14 feb 2005, 12:22

Mortimer skrev:Den originale innsugspakningen er jo litt større enn åpningene i toppen, selv på 2.3 toppen. Hvis toppen ikke er portet så grusomt mye så kan det jo hende det går uten å klippe i pakninga. Er pakningen for liten så er det bare fram med kniven/saksa. :)

Må jo lade godt når man først er i gang :) Du får lade litt mer enn meg da alex :) >1.4bar 8) :D
Lade ja, napper slangen til WG jeg :D
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen

//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*

Svar