N? kan bare v?ren komme! Men har ett problem:s

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Lars E. N378
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 838
Registrert: 16 feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: 378
Bil: Saab 9-5 2,3t 2000
Sted: Trøndelag

Nå kan bare våren komme! Men har ett problem:s

Legg inn av Lars E. N378 » 12 feb 2005, 19:39

nå har jeg investert i sommersåler som skulle duge, og kan knapt vente med å sette på 18" når været tillater det... :D

bilder kommer:) Toora t950 for de innvidde, annonsen funnet her på forumet.. :D

MEN jeg lurer på en ting!
med kombinasjonen profil 225-40-18/jamex senkesett (35 eller 40mm) går det fint med tanke på subbing fremme, men bak er det noe verre... med TUNG stereo og folk i baksetet subber det allerede noe ved 195-65-15 vinterdekkene :roll:

så spørsmålet jeg ender opp med, blir: hva er den beste måten for rett og slett å heve bilen bak?

kompiser foreslår både gummiklosser, skrusatser, originalfjærer(myke?) og campingfjærer... hva tror den store hop på forumet?[/img]
2000 Saab 9-5 2,3t
1995 Saab 900 SET - X

Brukeravatar
TGM N363
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 264
Registrert: 20 aug 2004, 01:00
Sted: Melhus
Kontakt:

Legg inn av TGM N363 » 12 feb 2005, 20:11

Hva med å bytte dempere i tilleg slik at bilen ikke får så lang fjeringsveg.(les hardere dempere) Blis selvfølgelig ikke samme komforen,men kan nok hjelpe. Eller invistere i noen andre fjerer som ikke er jamex.
-92/96 9000 AERO
-63 96 (Pusses opp)
STCN N363

ArntR N315
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 549
Registrert: 11 mai 2004, 01:00
Sted: Alta, Finnmark

Legg inn av ArntR N315 » 12 feb 2005, 20:30

Hei du..

Kjører selv 17" Toora på min.. med 215/45-dekk... på finnmarksveier..

Og hadde samme problem som deg.... Har riktignok ikke tung stereo, men har til gjengjeld kjerring og unger.. Irriterende subbing..

Jeg foreslår originalfjærene eller disse "camping"-fjærene.. (samme som original, men endel stivere...)

Jeg måtte bytte H & R-fjærene bak med de originale, nettopp for å unngå subbing.. Resultatet ble en subbefri bil, som er en "aning" lavere framme.. (ser stiligt ut læll) Disse fjærene står sammen med gule Bilstein...

Hvordan dette påvirker kjøreegenskaper i 200 km/t, har jeg null peiling på, men duger meget bra i norske hastigheter, så lenge du ikke har for stor fart i svingene..

Bilen kjennes riktignok litt for mjuk i høyere hastighet på svingete veier... :-x men det får så være...

Lykke til

ArntR.
Pajero 3,5 GDI - 01
9-5 Estate 2,3t- 00 250 hk (solgt)
9000 2,3T CD Nordic -96 (solgt)
Saab 9000 2,3i CD- 90 (solgt)
Saab 900c 2,0 -87 (solgt)
Saab 99 GL 5-speed -84 (solgt)

Brukeravatar
Lars E. N378
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 838
Registrert: 16 feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: 378
Bil: Saab 9-5 2,3t 2000
Sted: Trøndelag

Legg inn av Lars E. N378 » 13 feb 2005, 00:31

takker for svar.. :)

når det gjelder det at bilen blir noe lavere framme enn bak er det velkomment hos meg det :wink:
2000 Saab 9-5 2,3t
1995 Saab 900 SET - X

Brukeravatar
mr666
Innlegg: 29
Registrert: 08 feb 2005, 01:00

Legg inn av mr666 » 13 feb 2005, 19:50

Lars E. N378 skrev:takker for svar.. :)

når det gjelder det at bilen blir noe lavere framme enn bak er det velkomment hos meg det :wink:
jaha, så du er fan av traktorstuk? (les rånesenka volvo 240) :P :P :P :P :P hehe.....

Brukeravatar
Lars E. N378
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 838
Registrert: 16 feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: 378
Bil: Saab 9-5 2,3t 2000
Sted: Trøndelag

Legg inn av Lars E. N378 » 13 feb 2005, 20:44

åneida du :D
kan styre meg for 240 og alskens bosch senking :wink:
2000 Saab 9-5 2,3t
1995 Saab 900 SET - X

Brukeravatar
mr666
Innlegg: 29
Registrert: 08 feb 2005, 01:00

Legg inn av mr666 » 14 feb 2005, 22:07

Lars E. N378 skrev:åneida du :D
kan styre meg for 240 og alskens bosch senking :wink:
bosch senking = vinkelsliper? evt enveis trinnløst justerbart senkesett?

Svar