Legg inn
av Ingvar N629 » 07 des 2014, 19:14
Metallspon i bunnpanna, og så åpnet du ikke opp lager for inspeksjon? Sponene kommer fra veiv- eller rådelager, spørsmålet er jo hvor mange og om det er skade på veiva. Dessverre er jeg redd Helge har rett, du kan være heldig og klare deg med å skifte lager og blåse oljekanalene, men det høres ut som om du har kjørt litt for mye med dette og da er risikoen stor for at veiva er skjært eller i alle fall har såpass med riper på veivtappene at den må ut for maskinering. Det er da i tillegg risiko for at varmgangen har vært så stor at lagerleiene ikke er rette lenger, da må lagerbukkene slipes og blokka linjebores. Kostnaden for dette blir fort høyere enn for en ny motor, selv om du skrur alt selv.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan