Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.
Moderator: Moderatorer
-
Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Legg inn
av Tor N12 » 19 des 2014, 01:06
Kristian N2215 skrev:
Kan man legge inn annen software enn oppdatert versjon av den som allerede ligger inne på noen av styreenhetene i det heletatt da?
Det lurer jeg også på.. samtidig som jeg da lurer på om det er samme sw på en bil som har knappene på rattet som en som ikke har det

Ellers kan jo trådstarter få problem ....
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 19 des 2014, 08:35
Prøvd å bytte chassisnummer før oppdatering av software? Det er ofte det som skal til for å få reservedelsprogrammert utstyr som ikke hører til i aktuelt modellår eller til motor/modellvariant.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Legg inn
av Tor N12 » 21 des 2014, 01:27
Ingvar N629 skrev:Prøvd å bytte chassisnummer før oppdatering av software? Det er ofte det som skal til for å få reservedelsprogrammert utstyr som ikke hører til i aktuelt modellår eller til motor/modellvariant.
Forstod det som at Tommy D hadde prøvd det... har selv ikke testet men det er bare fordi jeg ikke har skaffet meg en ekstra TCM... skal testes

M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
Kristian N2215
- Overload!!!
- Innlegg: 1715
- Registrert: 24 jul 2011, 13:47
- Medlemsnummer: N2215
- Navn: Kristian
- Bil: MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04
- Sted: Asker, Drammen, Eidsvoll
Legg inn
av Kristian N2215 » 22 des 2014, 12:23
Må man bare bytte ut noen av de siste sifrene til man får opp en bil som stemmer?
MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04 Kombi Automat
-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.
-
Ronny_N169
- Overload!!!
- Innlegg: 1346
- Registrert: 27 mar 2003, 01:00
- Sted: Sarpsborg
-
Kontakt:
Legg inn
av Ronny_N169 » 30 des 2014, 09:42
Ingvar N629 skrev:Prøvd å bytte chassisnummer før oppdatering av software? Det er ofte det som skal til for å få reservedelsprogrammert utstyr som ikke hører til i aktuelt modellår eller til motor/modellvariant.
Kanskje lit off topic..Hvordan bytter manchassienummer med tech2 egentlig? har jo en kina kopi, men dårlig med brukermanual med den..
To crash with a Volvo is extremely safe.
... if you`re sitting in a Saab.
-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 30 des 2014, 09:55
Det gjør du i DICE.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
Ronny_N169
- Overload!!!
- Innlegg: 1346
- Registrert: 27 mar 2003, 01:00
- Sted: Sarpsborg
-
Kontakt:
Legg inn
av Ronny_N169 » 30 des 2014, 10:15
Takk Ingvar, fant det faktisk ut selv også, etter litt ekstra googling

To crash with a Volvo is extremely safe.
... if you`re sitting in a Saab.
-
Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
Legg inn
av Surbotaab N369 » 25 jan 2015, 20:20
Noen som har VIN nr til en bil med 2.2tid og sentronic? Har tilgang på ny TCM om det ikkje fungerer så kan teste ein av de nærmeste dagene

-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 25 jan 2015, 21:03
Det komponerer du sjæl, se posten om chassisnummer i FAQ.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
Legg inn
av Surbotaab N369 » 30 jan 2015, 13:11
Sett litt på det ang chassinr, girkassa blir definert i posisjon 7 (som kode 9) både med og uten sensonic, er det kontrollnr på posisjon nr 9 som angir det eller er det posisjon 7 som skulle vært C isteden for 9? (trodde det var 0-6 og nyere...)
-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 30 jan 2015, 13:58
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan