Ingen lekkasje i enveisventilen til BKF...men ventilene i EVAP systemet var litt ugjevne i evne til å stenge skikkelig. De blir byttet til helga med aluventiler.
-men vil mindre lekkasjer i EVAP systemet lage nevneverdig krøll på luft/bensin blandingen til motoren?
Hvilke MAF verdier er standard for en -99 9-5 Aero
Moderator: Moderatorer
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Hvilke MAF verdier er standard for en -99 9-5 Aero
Nei lekkasje i EVAP har ikke betydning for dette.
Jeg mente ikke at du skulle sjekke enveisventilen til bremsekraftforsterkeren, men selve bremsekraftforsterkeren. Lekkasje i denne vises ikke ved trykksetting da ventilen stenger for trykk, men motoren lager jo undertrykk i manifolden i stort sett hele closed loop-området.
Jeg mente ikke at du skulle sjekke enveisventilen til bremsekraftforsterkeren, men selve bremsekraftforsterkeren. Lekkasje i denne vises ikke ved trykksetting da ventilen stenger for trykk, men motoren lager jo undertrykk i manifolden i stort sett hele closed loop-området.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
Re: Hvilke MAF verdier er standard for en -99 9-5 Aero
BKF virker som den skal.
MAF sensor derimot, virker ut til å være i ulaget. Jeg gjorde et forsøk på å bytte mellom 2 som jeg hadde liggende, men det gav ingen nevneverdig bedring. Så kom jeg på at jeg hadde en tredje liggende...Når jeg installerte den ble ting straks MYE bedre). Longterm fuel trim ligger nå mellom 0.0% opp til max 2.8% til nå og den trekker mye jevnere,
Lesson learned, som Ingvar sier, "known-to-be good" kan spille deg et puss. Begge MAF'ene jeg hadde liggende var ifra fungerende biler....
MAF sensor derimot, virker ut til å være i ulaget. Jeg gjorde et forsøk på å bytte mellom 2 som jeg hadde liggende, men det gav ingen nevneverdig bedring. Så kom jeg på at jeg hadde en tredje liggende...Når jeg installerte den ble ting straks MYE bedre). Longterm fuel trim ligger nå mellom 0.0% opp til max 2.8% til nå og den trekker mye jevnere,
Lesson learned, som Ingvar sier, "known-to-be good" kan spille deg et puss. Begge MAF'ene jeg hadde liggende var ifra fungerende biler....