HJELP!! montering 9000 DIRECT IGNITION p? og 900t16

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
turboTruls N263
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 399
Registrert: 09 jan 2004, 01:00
Medlemsnummer: N263
Navn: Truls Bredo Johansen
Bil: 900 turbo16v
Sted: Bergen

HJELP!! montering 9000 DIRECT IGNITION på og 900t16

Legg inn av turboTruls N263 » 16 mar 2005, 20:16

Har fått napp på et komplett Direct Ignition kit fra en 9000t16v 89mod. noen her som har erfaringer med lignende? dette har DI og APC i samme boks. vet 88 skal være rimelig plankekjøring. Er 89 systemet mye værre å montere? evnt hvilke deler jeg kan trenge? og innfesting av sensor for blenderskiven? Trenger svar kjappest mulig...

mvh Truls Johansen
-85 900 Gruppe A t16
-84 900 t16 (sporveisbussen)
-94 GM 900 t coupe
-11 9-5 Vector sedan (drosje)

Distriktsansvarlig Vest

Brukeravatar
alex_ander3@hotmail.com
MAX BOOST
Innlegg: 3943
Registrert: 28 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 189
Navn: Alexander A.
Sted: Drammen

Legg inn av alex_ander3@hotmail.com » 16 mar 2005, 20:57

hei..

Du kan jo se om du finner noe info på denne siden!

http://www1.shellkonto.se/patriko/saab/di.html
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen

//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*

Børre N17
MAX BOOST
Innlegg: 3628
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N17
Navn: Børre Midtlien
Bil: -63 96/-73 99/-76 95
Sted: Lillehammer
Kontakt:

Legg inn av Børre N17 » 17 mar 2005, 00:06

Jeg har montert begge deler, DI på cabben og DI/APC på vinterbilen.
Begge deler er greit å montere dersom du er trygg på loddebolten...! :wink:
Dersom du skal ha det på en bil med LH2.2 blir det nok som et separat system, tror bestemt at du minst må ha 2.4 for at det skal "spille sammen" med LH systemet. LH2.4 566 er ihvertfall den boksen som sitter i -89 9000T.

Lykke til!
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM

Svar