ETTERMONTERE TURBO ELLER NY MOTOR?
Moderator: Moderatorer
ETTERMONTERE TURBO ELLER NY MOTOR?
Har kjøpt meg en 88 9000 som desverre ikke har turbo. Det positive er at bilen er påkostet over 40 000 i deler og rep i fjor og derfor er det nesten ikke noe rust eller feil/mangler. Hva lønner seg for meg. Ettermontere topp/turbo etc eller sette i ny motor? Kom gjerne med tips og hva man bør unngå ved bytte etc
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
dsg
Enig med Rune, Det billigste for deg (og beste) er å bytte alt.
I tillegg kryr det av rustne 9000 Turboer....
Kjøp en komplett delebil, da får du med all elektronikken, eksosanlegg, dashbord, gearkasse(høyere utveksling) +++
Dette er det beste og billigste alternativet.
Grattis med bil!, velkommen som Saabofil
Petter
I tillegg kryr det av rustne 9000 Turboer....
Kjøp en komplett delebil, da får du med all elektronikken, eksosanlegg, dashbord, gearkasse(høyere utveksling) +++
Dette er det beste og billigste alternativet.
Grattis med bil!, velkommen som Saabofil

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
- Trond N47
- Overload!!!
- Innlegg: 1292
- Registrert: 04 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
Ja, få tak i en delebil fra 88 eller nyere i Norge eller Sverige. Hvis du får tak i en i Sverige kan du dra over, plukke alt av verdi og levere den på hugger der. Da slipper du frakt og problemer med å bli kvitt vraket. Prøvekjør motor og gir grundig før du bytter. Gratulerer med ny bil!
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T