Trykkm?leren g?r amok!!!
Moderator: Moderatorer
- Anders N95
- 1.2 bar
- Bil: Ingen for tiden.
- Sted: Stavanger
Trykkmåleren går amok!!!
Hmmm...Den originale turbotrykkmåleren har plutselig begynt å fly langt opp mot det røde på kjerra nå! Hva er dette for noe? Har aldri rørt noe som har med turbo å gjøre. Er dette skadelig? Og BTW, andre som opplever skrangling i girkassen i høgresvinger i høg fart? Kom litt rare lyder i dag...
Og i tillegg så har jeg litt sånn småfjusking ved akselerasjon rett før trykket setter inn for fullt? Har sett at andre her har d og...Noen som har peiling?
Og i tillegg så har jeg litt sånn småfjusking ved akselerasjon rett før trykket setter inn for fullt? Har sett at andre her har d og...Noen som har peiling?
Vørterøl og svisker!!
- Anders N95
- 1.2 bar
- Bil: Ingen for tiden.
- Sted: Stavanger
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Sted: oslo
- Kontakt:
- Morten N106
- Overload!!!
- Sted: Gjøvik
- Kontakt:
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Han som hjalp meg med min bil konstaterte at vakuumslangane var OK ved å lese av undertrykket. Bruk ein gradert trykkmålar (vi brukte ein turbotrykksmålar) og lat bilen stå på tomgong. Rusa motoren til 2000rpm, og då hadde eg -0.9bar. Veit ikkje om dette er ei gjengse metode, men det virkar ihvertfall logisk nok.Rune N35 skrev:det første jeg ville gjort var å sjekke alle vakuum-slanger Morten..
Ellers Morten er det dei slangane som låg lettast til som var mest "morkne" med meg. Det var selfølgelig ikkje noko game med nokon av slangane, men eg bytta dei som såg tvilsomme ut.
- Morten N106
- Overload!!!
- Sted: Gjøvik
- Kontakt:
Noen som veit dimensjonen på disse slangene? De er jævlig morkne alle sammen virker det som .. Har snoket rundt på EPC, men der står det bare "Vakumslang" .. så det sier meg ikke så myeRune N35 skrev:det første jeg ville gjort var å sjekke alle vakuum-slanger Morten..

Kan man bruke vanlig bensinslange eller.no bare lengden er sånn noenlunde lik?
Er i alle fall den som går inn på bensintrykkregulatordingsen(?) som er pill råtten, den sprakk bare jeg tok på den. Synes jeg fikk litt mere liv i nåla etter en nødreparasjon med sort tape

Og den vakuumslangen som går ut fra toppen der det alltid lekker olje og over på innsuget .. hva er den egentlig godt for? og det filteret som sitter på slangen der, hvilken vei skal det stå?? var en retningsanviser der som jeg seff ikke tenkte over hvordan vei sto før jeg nappet den av

- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Eg kjøpte noko slange som var 4.6mm (3/16") og 6.2mm (1/4").Morten N106 skrev: Noen som veit dimensjonen på disse slangene? De er jævlig morkne alle sammen virker det som .. Har snoket rundt på EPC, men der står det bare "Vakumslang" .. så det sier meg ikke så mye
Kjøpte på Tess, slangen kosta 30+mva for 3/16" og 33+mva for den som var 1/4". Den som er 1/4" brukte eg ut frå magnetventil, på resten som eg bytta brukte eg 3/16". Husk å kjøpe slangeklemmer.
Eg kjøpte berre til 1/4"-ane (kosta 7,80+mva pr. stk), men måtte ha til 3/16" også, då det vart litt romare enn eg likte. Dei klemmene fikk eg til 5kr/stk inkl. mva på eit lokalt verksted. (Same fabrikat som Tess sine).
Det høyres ut som du har funne syndaren.Morten N106 skrev: Er i alle fall den som går inn på bensintrykkregulatordingsen(?) som er pill råtten, den sprakk bare jeg tok på den. Synes jeg fikk litt mere liv i nåla etter en nødreparasjon med sort tapeNå går den stort sett helt til overgangen med en gang og så krabber den seg sakte tilbake.
Den saken er ventilasjon til veivhuset.Morten N106 skrev: Og den vakuumslangen som går ut fra toppen der det alltid lekker olje og over på innsuget .. hva er den egentlig godt for? og det filteret som sitter på slangen der, hvilken vei skal det stå?? var en retningsanviser der som jeg seff ikke tenkte over hvordan vei sto før jeg nappet den av
Huskar ikkje ifarta kva vei den skal stå den plastdingsen, men syns huske at pila stod mot tennpluggane. Men er ikkje sikker her.