Var hos min lokale forhandler på onsdag, og spurte "sjefen" om alt dette "trøbbelet" med T-7-motorene... Og han kunne fortelle meg at ; så lenge det ikke kom noen "stygg" og/eller unormal lyd fra motoren, så ville de ikke gjøre noe med dette (serviceboka måtte også selvfølgelig være "strøken" i utg.punktet). Etterhvert så jeg fikk prata litt med dem (Dere vet jo at det fort kommer flere som skal se på bilen , når man kjører slik bil som undertegnede

), så kom det fram at Saab har et ombyggings-sett for veivhusventilasjonen. Dette var jeg klar over (lest om det både her og på STCS-forumet), og det var EGENTLIG dette settet jeg var interessert i å få montert. Desverre kunne verksmesteren opplyse om at dette settet, var omtrent umulig å oppdrive. Saab hadde store leveringsproblemer med dette.
Senere ville "sjefen" at jeg skulle inn på verkstedet for at "mekke-gutta" (ekspertene) skulle ta en lytting på motorlyden min, og da kunne "sjefs-mekker'n fortelle oss (foruten at min bil ikke tidligere har fått montert dette ombyggings-settet, og at motorlyden var helt fin (heldigvis)), at han hadde fått beskjed fra Saab sentralt akkurat samme dag, at de skulle komme med et NYTT ombyggings-sett for veivhusventilasjonen på T-7 motorene. Og det var forventet leveringsklart i uke 19, hadde de sagt!
Settet tok noe sånt som en halvtime å montere, sa de. OG de kom til å gjøre det vederlagsfritt (JEG forstod det ihvertfall slik!).
Man kan trygt si at det var en beroliget Viggen-eier som dro fra forhandleren sin denne dagen..

Vi ble enige om at jeg skulle ta kontakt igjen ,en gang i uke 19, for hå få en oppdatering om det "nye" ombyggings-settet.