Idag startade inte bilen. Fikk hjelp av NAF. Han kopplade fra batteriet och sen startade bilen. Fick fõrklaring att bilen nu går på reservprogram och att jag måste leverera den till Saab.
Ãr det någon som kan fõrklara vad det ãr som felar min bil?
Kostar det mycket att reparera osv.
På fõrhand tack
Feil p? bilen
Moderator: Moderatorer
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
- Tor N12
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Feil på bilen
Hei. Dette høres rart ut... Har aldri hørt om en 9000 med slike problemer hvor det hjelper å koble bort batteriet... Høres nesten ut som dårlig kontakt på batteriet...Torgny6 skrev:Idag startade inte bilen. Fikk hjelp av NAF. Han kopplade fra batteriet och sen startade bilen. Fick fõrklaring att bilen nu går på reservprogram och att jag måste leverera den till Saab.
Ãr det någon som kan fõrklara vad det ãr som felar min bil?
Kostar det mycket att reparera osv.
På fõrhand tack
Tror heller ikke at NAF uten videre kan så mye om Saab. 95-modellene krever Saabs testutstyr så han har ikke kunnet lese ut feilkoder med noe universalapparat.
Hvis Trionicen (innsprøytningen) oppdager feil så kan den gå i "Limp-home"-modus men da skal "check engine"-lampa lyse, gjør den det?
Jeg ville koblet bort batteriet noen minutter og tatt en adapsjon.
Finn deg en motbakke og gi full gass i 3 og fjerde gir fra 2000-4500 rpm og gjenta dette en 3-4 ganger, da skal Trionicen justere seg inn.
Hvis bilen går normalt etter dette så bruk bilen som normalt men hvis feilen oppstår igjen så IKKE koble av batteriet! Få bilen til et Saab-verksted og få lest av feilkodene (hvis du kobler bort batteriet så forsvinner de).
Hvis bilen din har TCS (antispinn) så kan dette systemet også klusse det til ytterligere..
Hvis du holder til i nærheten av Trondheim så kan jeg evt lese av feilkodene for deg. Har (desverre) også god erfaring med å feilsøke på TCS....
Lykke til!
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
Leverte den til Saab i dag. Etterpå ringte de og sa at det er ikke noen feil. De fant noen lagrade feilkoder, men fant ikke noen feil. De sa de har nullet den, dvs. ikke kun med batteriet og nu skall den virke.
Jeg fatter ikke noe. Ett feil som ikke er noe feil.
Det ble i vart fall ikke så dyrt.
Takk TT for bra svar.

Jeg fatter ikke noe. Ett feil som ikke er noe feil.
Det ble i vart fall ikke så dyrt.
Takk TT for bra svar.