OG900 Chassi og dekk..
Moderator: Moderatorer
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
OG900 Chassi og dekk..
Hhei..
Lurer litt på hva jeg skal gjøre med chassi på bilen min.. Har planer om dempere/fjærer og felger..
Hva er forskjellen på Turbo fjærer og vanlige i fjærer? Er turbofjærene stivere eller senker de eller begge deler? Eventuelt hvor mye senking i forhold til orginal?
http://www.speedparts.se/prod/res_ch_fj ... 00og.shtml
Har allerede nå problem med å dunke i bakken, derfor ingen heftig senking her..
Hadde kanskje dette settet med Bilstein Sport og kilen fjærer som senker 25mm vært noe? Er dette verd pengene? Noen her som kjører med dette?
http://www.speedparts.se/prod/sp_ch_sportchassi.shtml
Bare sånn at det er sagt så er de orginale fjærer og dempere som står på nå ganske slitne..
Mulig det blir for heftig senking for bergen da..
Felger/dekk:
Hvilken dimmensjon dekk går på 16" felger når det er snakk om 3-dørs OG900? går det med 205/50 16 uten at det subber i skjermene?
MVH
Jørgen
Lurer litt på hva jeg skal gjøre med chassi på bilen min.. Har planer om dempere/fjærer og felger..
Hva er forskjellen på Turbo fjærer og vanlige i fjærer? Er turbofjærene stivere eller senker de eller begge deler? Eventuelt hvor mye senking i forhold til orginal?
http://www.speedparts.se/prod/res_ch_fj ... 00og.shtml
Har allerede nå problem med å dunke i bakken, derfor ingen heftig senking her..
Hadde kanskje dette settet med Bilstein Sport og kilen fjærer som senker 25mm vært noe? Er dette verd pengene? Noen her som kjører med dette?
http://www.speedparts.se/prod/sp_ch_sportchassi.shtml
Bare sånn at det er sagt så er de orginale fjærer og dempere som står på nå ganske slitne..
Mulig det blir for heftig senking for bergen da..
Felger/dekk:
Hvilken dimmensjon dekk går på 16" felger når det er snakk om 3-dørs OG900? går det med 205/50 16 uten at det subber i skjermene?
MVH
Jørgen
Styrer med DAB og AUX
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Innlegg: 2016
- Registrert: 06 mar 2003, 01:00
- Sted: oslo
- Kontakt:
Jeg kjører med kilen\bilstein. Funker fint men må ta det rolig over fatsdumper ol.
Bilen blir ganske stiv og fin!
Blir så lav som dette:
http://www.garaget.org/?car=6177
Bilen blir ganske stiv og fin!

Blir så lav som dette:
http://www.garaget.org/?car=6177
05 9-5 Vector Estate 2,0t
02 Toyota Yaris type moped
02 Toyota Yaris type moped
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
Jeg kjører 205/50 16 og Kilen 25mm senkesett med Bilstein dempere .
Iogmed at bilen er gammel så synes jeg ikke den er noe enormt stiv
.
Kan subbe litt med full bil på humpete vei , stort sett ingen problemer
.
Hvis de fjærene og demperene er megaslitte så kan dem jo ha "sunket" litt , og senkingen kanskje ikke merkes som så veldig brutal
Iogmed at bilen er gammel så synes jeg ikke den er noe enormt stiv

Kan subbe litt med full bil på humpete vei , stort sett ingen problemer

Hvis de fjærene og demperene er megaslitte så kan dem jo ha "sunket" litt , og senkingen kanskje ikke merkes som så veldig brutal

STCN #383
- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition
- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Vel, føler min allerede som stivere enn en 2005 Toyota Avensis,så vet ikke jeg.. Mest sannsynlig satser jeg på dette da.. Må jo begynne med det viktigste før turboen kommer på plass..TurboLars N384 skrev:Jeg kjører 205/50 16 og Kilen 25mm senkesett med Bilstein dempere .
Iogmed at bilen er gammel så synes jeg ikke den er noe enormt stiv.
Kan subbe litt med full bil på humpete vei , stort sett ingen problemer.
Hvis de fjærene og demperene er megaslitte så kan dem jo ha "sunket" litt , og senkingen kanskje ikke merkes som så veldig brutal
Men var det noen som vet hva forskjell er på i fjærer og turbo fjærer til 900?
Styrer med DAB og AUX
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Køyrer sjølv med Bilstein Sport + Lesjöfors/Kilen fjører.
Opplever at bilen dunkar mindre nedi no enn før grunna at bakfjørnene spesiellt er stivare med Kilen settet.
Men som Kristian N70 seier, du bør ta det med ro over fartsdumpar og slikt, men det gjer du tydeligvis allereie...
Forskjellen på turbo/i fjører er nok stivheita, høgda er den same har eg for meg. unntaket er sportschassiset som sat orginalt på Aero, det senkar vel 10-15mm iforhold til vanlig 900.
Opplever at bilen dunkar mindre nedi no enn før grunna at bakfjørnene spesiellt er stivare med Kilen settet.
Men som Kristian N70 seier, du bør ta det med ro over fartsdumpar og slikt, men det gjer du tydeligvis allereie...

Forskjellen på turbo/i fjører er nok stivheita, høgda er den same har eg for meg. unntaket er sportschassiset som sat orginalt på Aero, det senkar vel 10-15mm iforhold til vanlig 900.
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- SPEEDPARTS N327
- 2.0 bar
- Innlegg: 819
- Registrert: 01 jun 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N327
- Navn: Speedparts Norway
- Bil: Norges raskeste SAAB
- Sted: Kjeller Vest 1 - 3
- Kontakt:
Det medfølger et " kvalitetsintyg på kilen/lesjøfors senkesett " dette er godt nok for svenske bilprovningen i hvertfall & EU ellers.Freshmaker N237 skrev:Men en ting, finnes det godkjenningspapirer på disse fjærene? Vil jo helst ha det lovlig..
Close to your SAAB, closer to you with speedparts
www.speedparts.no
www.speedparts.no
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Er det noen som vet om dette holder for biltilsynet i Norge?Speedparts Norway skrev:Det medfølger et " kvalitetsintyg på kilen/lesjøfors senkesett " dette er godt nok for svenske bilprovningen i hvertfall & EU ellers.Freshmaker N237 skrev:Men en ting, finnes det godkjenningspapirer på disse fjærene? Vil jo helst ha det lovlig..
Styrer med DAB og AUX