Klikking under bremsing
Moderator: Moderatorer
Klikking under bremsing
En dag da jeg var ute å kjørte hørte jeg plutselig at det begynte å klikke når jeg bremset ned. Det viser seg at det bare er forran denne lyden kommer. Noen som har peiling på hva dette kan være for noe?
- Mortimer-N18
- Overload!!!
- Innlegg: 1101
- Registrert: 21 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 18
- Navn: Morten Fjeldberg
- Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
- Morten-N146
- MAX BOOST
- Innlegg: 2227
- Registrert: 01 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N146
- Navn: Morten
- Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
- Sted: Lillehammer
Ganske sikkert magnetventilen som klikker.knemor skrev:sorry.. glemte helt å skrive det.Mortimer-N18 skrev:Har du ABS? Hvilken type og modell saab har du?
Det en en 87 mod 900 turbo uten ABS
NG9-5 Aero T4 XWD 2010 Hirsch: http://www.garaget.org/?car=333137
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 762
- Registrert: 24 mai 2004, 01:00
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 762
- Registrert: 24 mai 2004, 01:00
Det betyr at motoren av en eller annen grunn reagerer på tenningsbank, og dermed senker trykket til grunntrykk (ca. 0,45 bar) Sjekk magnetventilen. skal vel være 27 ohm gjennom den hvis den er i orden...knemor skrev:å det vil da si? har ikke mye peiling på slikt!White146 skrev:Ganske sikkert magnetventilen som klikker.knemor skrev: sorry.. glemte helt å skrive det.
Det en en 87 mod 900 turbo uten ABS
Har du sjekket trykket?
Er det bare når du bremser?
Sist redigert av Griffin N430 den 01 aug 2005, 13:52, redigert 1 gang totalt.
Hvor sitter denne magnetventilen? Jeg har ikke sjekket trykket nei, å ja.. det er bare når jeg bremser så vidt jeg vet!Det betyr at motoren av en eller annen grunn reagerer på tenningsbank, og dermed senker trykket til grunntrykk (ca. 0,45 bar) Sjekk magnetventilen. skal vel være 27 ohm gjennom den hvis den er i orden...
Har du sjekket trykket?
Er det bare når du bremser?
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 762
- Registrert: 24 mai 2004, 01:00
knemor skrev:Hvor sitter denne magnetventilen? Jeg har ikke sjekket trykket nei, å ja.. det er bare når jeg bremser så vidt jeg vet!Det betyr at motoren av en eller annen grunn reagerer på tenningsbank, og dermed senker trykket til grunntrykk (ca. 0,45 bar) Sjekk magnetventilen. skal vel være 27 ohm gjennom den hvis den er i orden...
Har du sjekket trykket?
Er det bare når du bremser?
Magnetventilen ser slik ut: 3 slanger og ei kontakt
Men er rart at det kan være MV, når det bare er ved bremsing...Kan d være noe med bremselysbryteren da tro? klikker det hvis du bare har inn bremsen litt, slik at bremselyset går på, eller er det bare ved hard nedbremsing?[/img]
Jeg trenger ikke bremse så hardt for at dette skal skje, tror nok ikke det har noe med bremselysbryteren å gjøre heller, det er liksom ikke den type lyd.Magnetventilen ser slik ut: 3 slanger og ei kontakt
Men er rart at det kan være MV, når det bare er ved bremsing...Kan d være noe med bremselysbryteren da tro? klikker det hvis du bare har inn bremsen litt, slik at bremselyset går på, eller er det bare ved hard nedbremsing?[/img]
Jeg har en slitt drivknute på venstre side, men det skal vel ikke ha noe å si. Har forresten nylig byttet bremseklosser.
- Morten-N146
- MAX BOOST
- Innlegg: 2227
- Registrert: 01 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N146
- Navn: Morten
- Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
- Sted: Lillehammer
Du kan jo ta av kontakta på den og kjøre en tur og høre om den klikker. Du vil vel da kjøre på grunnladetrykk slik at bilen vil ikke gå godt.knemor skrev:Hva er det jeg skal gjøre med denne magnetventilen for å se om det er den som klikker?
NG9-5 Aero T4 XWD 2010 Hirsch: http://www.garaget.org/?car=333137
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
- Morten-N146
- MAX BOOST
- Innlegg: 2227
- Registrert: 01 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N146
- Navn: Morten
- Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
- Sted: Lillehammer
Vet ikke om det betyr at det er så mye galt hvis bilen lader som den skal og alt fungerer. Har vært borti det samme selv men så lenge bilen har gått ordentlig har jeg ikke gjort noe med den. Evt kan man prøve å skifte MV.knemor skrev:Hvis det ikke klikker eller klikker hva er galt da?
Sikkert noen andre som har synspunkter/erfaringer med dette.
NG9-5 Aero T4 XWD 2010 Hirsch: http://www.garaget.org/?car=333137
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048