900i ---> 900 T8

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Ottar N398
Overload!!!
Innlegg: 1961
Registrert: 22 jul 2004, 01:00
Medlemsnummer: 398
Navn: Ottar Amdal
Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
Sted: Skjæveland

Legg inn av Ottar N398 » 04 sep 2005, 00:21

Slipesettet på meca inneholder alle pakningene Hjelle nevnte og en pakning til thermostathuset, selve thermostaten og en o-ring av metall som jeg aldri fant plassen til :P (til en 8v koster det 398)
900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05

Brukeravatar
Surbotaab N369
Overload!!!
Innlegg: 1612
Registrert: 01 des 2004, 01:00
Medlemsnummer: 369
Sted:

Legg inn av Surbotaab N369 » 04 sep 2005, 19:18

Skjæveland N396 skrev:lommerusk ihvertfall :P :roll: takk for svar!

Passer denne turboen? eller hva må jeg spør etter for å finne det ut? og hva er rimelig pris?
http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=827573
hmm... nyoverhalt? er den i så tilfellet testa/avbalansert etter overhalling?

men uansett... kjøp en turbo til en 16V og ikke til en gammel 8V... er en STOR forskjell på mengde luft de leverer....

(er vel trim 30 på de gamle 8V T3, og trim 40/45 på T3 til 16V

Brukeravatar
Eirik N396
MAX BOOST
Innlegg: 5768
Registrert: 12 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N396
Bil: 95, 99, 90
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg inn av Eirik N396 » 04 sep 2005, 20:18

jeg må få meg en turbo til en 16V altså.. får se hva det blir til. men en 87modell er vel ikke så gammel? er den for gammel og dårlig?

Brukeravatar
Surbotaab N369
Overload!!!
Innlegg: 1612
Registrert: 01 des 2004, 01:00
Medlemsnummer: 369
Sted:

Legg inn av Surbotaab N369 » 04 sep 2005, 20:25

Skjæveland N396 skrev:jeg må få meg en turbo til en 16V altså.. får se hva det blir til. men en 87modell er vel ikke så gammel? er den for gammel og dårlig?
den er grei nok... jeg vet ikke hvilken trim det er på "nyere" turboer til 8V men du burde ikke ha en ifra en 83-mod 8V ol....

Svar