noen som vet hva dette kan være?
mvh
Viggo[/img]
Moderator: Moderatorer
boksen er lakka.. mulig at den er modifsert, og lakka, jeg veit ikke.. må nesten tas opp og se etter noen kjennemerker inne i bosken.. ikke orginalt iallefallParADigM skrev:Kan være at den er modifisert til hva de kaller i USA for RedBox APC, dette er det samme Saab setter som standard på sine Aero-modeller i USA.
Så hvis du sjekker ut eBay osv, så vil du komme over mange RedBox APC til salgs, disse APCene er gjerne som navnet tilsier, Rød.
Møøse og ut.
Selve inngrepet kan en elektro/lodde kyndig ofte klare selv, men hos Speedparts blir boksen optimert i en simulator mener jeg å ha hørt.ParADigM skrev:Du har en Wannabe RedBox
APROPO det..
Speedparts sier: Send inn APCen til oss, sammens med nummeret på Styboxen... det koster 1300 kr.
900aero.com sier: Lodd sammens det og det, bytt det og det, og du kan kjøre fra 0.5 til 1.5 bar ladetrykk.
Så kan man velge: Skal man bruke 30 kr. i deler, eller 1300 kr?
Hva er det Speedparts gjør, som jeg ikke kan?
De nekter å sie hva det er som er forskjell; Jeg ler av det.
Jeg har god elektronikkutdanning, og kan LETT se hva som er modifisert på en så enkel elektronikkgjennstand før og etter den er sendt inn til Speedparts.
At Speedparts (og missforstå meg rett her, jeg har i aller høyeste grad respekt for den bedriften! Digger de! Untatt når det kommer til APC-modding) ikke vil si det, ikke kan forsvare seg, gjør det heller tvilsomt for meg å sende inn APCen.
Tviler at jeg kommer til å være misfornøyd med de, men jeg er god på elektronikk selv!
Noen som vet noe som helst om dette?
det er mange ting man kan gjøre for å øke trykket.. man kan også legge en motstand inn over trykkvakta
Hvilken effekt har det å gjøre dette? Øker ikke noe turbotrykk ved å sette over en motstand her. Det eneste trykkvakta finner på er å bryte bensintilførselen om turbotrykket blir for høyt. Den har ingen invirkning på selve turbotrykket. På de fleste er denne justerbar så du kan justere opp grensen hvor den skal bryte bensintilførselen.
Så hvis jeg har misforstått deg så vær snill å rett meg opp.
den "andre trykkvakta" er en trykktransmitter som gir signal om aktuelt ladetrykk til APC-boxen.... denne kan du legge en motstand over og dermed øke ladetrykket UTEN å måtte justere seg ihjel på "rise-rate" og "pressure" potmeterene.....datapaal skrev:det er mange ting man kan gjøre for å øke trykket.. man kan også legge en motstand inn over trykkvaktaHvilken effekt har det å gjøre dette? Øker ikke noe turbotrykk ved å sette over en motstand her. Det eneste trykkvakta finner på er å bryte bensintilførselen om turbotrykket blir for høyt. Den har ingen invirkning på selve turbotrykket. På de fleste er denne justerbar så du kan justere opp grensen hvor den skal bryte bensintilførselen.
Så hvis jeg har misforstått deg så vær snill å rett meg opp.
sitter det ikke 2 trykksensorer dær? den ene kutter det ene releèt, ja det veit jeg.. men den andre sensoren? hva er så den til? den senser jo samme trykk, men hva gir den data til? er ikke det apc boksen.. beklager hvis jeg tar feil, men mener å ha lest dette en plass hær på forumet..