Eksosanlegg 9-5
Moderator: Moderatorer
- TurboRoger_N486
- 0.7 bar
- Innlegg: 192
- Registrert: 30 jul 2005, 01:00
- Sted: Hamar
Eksosanlegg 9-5
Noen som har erfaring med doble eksosrør på 9-5? Ser speedparts selger to forskjellige typer. Noen som har montert disse?
Forøvrig - noen som har erfaring med å sveise anlegg selv? Man får jo kjøpt komponenter. Trenger jo å lage en t-split evt kjøpe denne. Vet det krever en del presisjon, men åssen er det med rust i sveisepunkter?
Forøvrig - noen som har erfaring med å sveise anlegg selv? Man får jo kjøpt komponenter. Trenger jo å lage en t-split evt kjøpe denne. Vet det krever en del presisjon, men åssen er det med rust i sveisepunkter?
Nåværende biler:
2008 Volvo xc70 II Summum
2002 Saab 9-5 Aero kaputski
2008 Volvo xc70 II Summum
2002 Saab 9-5 Aero kaputski
behandle det du har sveis, så holder det kanskje eis sund.. ang. kjøp og montering har jeg desverre ikke peiling..
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 549
- Registrert: 11 mai 2004, 01:00
- Sted: Alta, Finnmark
som ny eier av 9-5 så ser jeg også etter "nytt" eksosanlegg..
Jeg vil imidlertid beholde aeropotta bak.. men er mer interessert å få satt på racekat..
Min gamle 9k var som natt og dag med og uten katalysator (original sådann)..
Blir det det samme med racekat kontra original kat på 9-5?? Altså.. store forskjeller i ytelsen?? (Vet ikke om jeg ordla meg helt rett her...)
Jeg vil imidlertid beholde aeropotta bak.. men er mer interessert å få satt på racekat..
Min gamle 9k var som natt og dag med og uten katalysator (original sådann)..
Blir det det samme med racekat kontra original kat på 9-5?? Altså.. store forskjeller i ytelsen?? (Vet ikke om jeg ordla meg helt rett her...)
Pajero 3,5 GDI - 01
9-5 Estate 2,3t- 00 250 hk (solgt)
9000 2,3T CD Nordic -96 (solgt)
Saab 9000 2,3i CD- 90 (solgt)
Saab 900c 2,0 -87 (solgt)
Saab 99 GL 5-speed -84 (solgt)
9-5 Estate 2,3t- 00 250 hk (solgt)
9000 2,3T CD Nordic -96 (solgt)
Saab 9000 2,3i CD- 90 (solgt)
Saab 900c 2,0 -87 (solgt)
Saab 99 GL 5-speed -84 (solgt)
- TurboRoger_N486
- 0.7 bar
- Innlegg: 192
- Registrert: 30 jul 2005, 01:00
- Sted: Hamar
Har Aeropotte på min også (er jo en aero), men endestussen er litt simpel, bare blikk som er bretta rundt eksosrøret for å få det til å se litt kraftigere ut. Jeg saget av enderøret og fikk sveiset på et nytt et. Men dobbelt eksosanlegg drømmer jeg om nå....
Nåværende biler:
2008 Volvo xc70 II Summum
2002 Saab 9-5 Aero kaputski
2008 Volvo xc70 II Summum
2002 Saab 9-5 Aero kaputski
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 994
- Registrert: 05 mar 2003, 01:00
Som Thor helt riktig skrev, så har jeg : 3" superflow komplett dobbel, fra Speedparts.
Satte dette på da bilen var 3 uker gammel.
Ingen problemer, bortsett fra det Thor nevnte, at det nesten ikke kom ut eksos fra det høyre røret. Da "åpnet" bare Ole på Speedparts røret, og lagde litt større åpning i overgangen fra ett til to rør.
Jeg er meget fornøyd
Men hvis du vil ha en bil som ingen legger merke til/hører, bør du ikke sette på dette. Selvfølgelig bråker det ikke, men du får en deilig dyp "brumme-lyd". Særlig på høye turtall..... . Og faktisk er det en herlig lyd på tomgang også.
Hvis noen vil ha råd fra meg så er det enkelt : løp og kjøp!
Satte dette på da bilen var 3 uker gammel.
Ingen problemer, bortsett fra det Thor nevnte, at det nesten ikke kom ut eksos fra det høyre røret. Da "åpnet" bare Ole på Speedparts røret, og lagde litt større åpning i overgangen fra ett til to rør.
Jeg er meget fornøyd

Men hvis du vil ha en bil som ingen legger merke til/hører, bør du ikke sette på dette. Selvfølgelig bråker det ikke, men du får en deilig dyp "brumme-lyd". Særlig på høye turtall..... . Og faktisk er det en herlig lyd på tomgang også.
Hvis noen vil ha råd fra meg så er det enkelt : løp og kjøp!
Hilsen Ole-P. N-154
- TurboRoger_N486
- 0.7 bar
- Innlegg: 192
- Registrert: 30 jul 2005, 01:00
- Sted: Hamar
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- TurboRoger_N486
- 0.7 bar
- Innlegg: 192
- Registrert: 30 jul 2005, 01:00
- Sted: Hamar
Hmm det der høres fristende ut. Skulle gjerne hatt litt braking bak bilen når jeg trør skikkelig på... dog uten at det blir urharry...
Den røde stasjonsvogna er virkelig fin da! Og doble enderør ser bra ut.. Må vel bytte hekkskjørtet... Kanskje kjøpe hirsch hekkskjørtet så slipper jeg å sage ut spor...
Men et spm - åssen fester jeg høyre bakpotte? Må det sveises nytt feste?
Den røde stasjonsvogna er virkelig fin da! Og doble enderør ser bra ut.. Må vel bytte hekkskjørtet... Kanskje kjøpe hirsch hekkskjørtet så slipper jeg å sage ut spor...
Men et spm - åssen fester jeg høyre bakpotte? Må det sveises nytt feste?
Nåværende biler:
2008 Volvo xc70 II Summum
2002 Saab 9-5 Aero kaputski
2008 Volvo xc70 II Summum
2002 Saab 9-5 Aero kaputski
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 994
- Registrert: 05 mar 2003, 01:00
- KarsteN536
- 2.0 bar
- Innlegg: 673
- Registrert: 13 aug 2005, 01:00
- Sted: Bergen
- Kontakt: