9000 2,3i til propell

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
olenr11
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 117
Registrert: 14 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: 11
Navn: Ole Jørgen Bruun Edvardsen
Bil: 9000Cs 2,3 T
Sted: Hamardistriktet

9000 2,3i til propell

Legg inn av olenr11 » 23 sep 2005, 12:16

Jada, jeg vet det er fjompete, men:
Hva må til for ombygg fra vanlig "dødelig" atmosfærisk 2,3, til lavtrykksutgave? Jeg skal nok skifte toppakning om en stund, så det kunne vært en ide å puslet til seg det man trenger, hvis man trenger....osv.

Helt åpenbart må det til en turbin og tilbehør på avgassiden, annen toppakning, trykkrør, chip til bensin og DI.
Noe man skal vite???????
Noen som kan bidra med deler, eller legge sonderingene i grus???

Bilen er en 9000 2,3 CDE 90-mod med mange gode år igjen.
9-5, 9000 2,3T

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

turbo

Legg inn av Petter 900 T » 23 sep 2005, 18:56

det letteste er å bytte hele motoren, kjøper du en komplett med ledningsnett og eksos går det greiere!

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Brukeravatar
Lars E. N378
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 838
Registrert: 16 feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: 378
Bil: Saab 9-5 2,3t 2000
Sted: Trøndelag

Legg inn av Lars E. N378 » 23 sep 2005, 19:10

Tor TT vet jeg har en 170hk ltt.. send pm og spør, tror ikke han blodpriser den.
2000 Saab 9-5 2,3t
1995 Saab 900 SET - X

Svar