Bytte av lamdasone i Bergen, pris?

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 23 sep 2005, 12:00

:D :lol:

Joda, lite å gjøre på jobb akkurat nå...
Styrer med DAB og AUX

Brukeravatar
Aleksander N239
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 199
Registrert: 09 sep 2003, 01:00
Medlemsnummer: N239
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg inn av Aleksander N239 » 23 sep 2005, 13:19

meca ligger rett ved Åsane auto i åsane viss det sier deg noe... følg veien forbi politistasjonen så kommer du der... :D
08 Opel Corsa White edition (bruksbil)
94 Saab 900 turbo SQR (solgt) 98 BMW E36 CAB (solgt) 00 Opel Astra (solgt) 03 VW Polo (solgt) 85 Saab 900 Aero (solgt) 99 Benelli 491 GT50 (solgt)

Brukeravatar
ottorasmussen N242
Overload!!!
Innlegg: 1145
Registrert: 10 sep 2003, 01:00
Medlemsnummer: N242
Navn: Otto Rasmussen
Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
Sted: Bergen

Legg inn av ottorasmussen N242 » 23 sep 2005, 17:25

når lambdaen er gåen, pleier det å bety at bilen ikke går på tomgang.
Det var iallefall det som skjedde med den forrige bilen min. Den brukte også mye bensin. Jeg har også problemer med høyt turtall på tomgang nå. Jeg prøver å finne ut hva det kan være. Dårlig tomgangsmotor tviler jeg på, det har jeg hatt før, og da går den ikke på tomgang. Det er sikkert det samme som feiler begge bilene. Jeg skal prøve å finne ut av dette. Jeg har forøvrig en 87' 9000 turbo.
Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 23 sep 2005, 17:28

ottorasmussen skrev:når lambdaen er gåen, pleier det å bety at bilen ikke går på tomgang.
Det var iallefall det som skjedde med den forrige bilen min. Den brukte også mye bensin. Jeg har også problemer med høyt turtall på tomgang nå. Jeg prøver å finne ut hva det kan være. Dårlig tomgangsmotor tviler jeg på, det har jeg hatt før, og da går den ikke på tomgang. Det er sikkert det samme som feiler begge bilene. Jeg skal prøve å finne ut av dette. Jeg har forøvrig en 87' 9000 turbo.
Tja, på broderen sin gamle 2.3T var vi plaga med altfor høg tomgong, typ 2000rpm. Der hjalp det bra på med ein rens av tomgongsmotoren, problemet kom ihvertfall ikkje att.

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 23 sep 2005, 18:26

Det samme på gamle bilen min (9000) gikk høyt på tomagng eller lavt.. Oftest høyt, dette ble bedre når jeg renset tomgangsmotoren..
Styrer med DAB og AUX

Noub
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 58
Registrert: 21 sep 2005, 16:43
Sted: Bergen

Legg inn av Noub » 24 sep 2005, 16:04

Hmm.. Ser ut til at jeg får prøve det da.. Rense tomgangsmotoren.. Hva enn det er for noe.. :D
N539
1991 Saab 9000 2.0 Turbo cc

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 24 sep 2005, 17:24

Skal vise det du lurer på på onsdag..
Styrer med DAB og AUX

Svar