Har en 900i stående, med mekanisk innsprøytning. Er det noen som hvet hvordan ledningene er koblet til bensinpumpa?? Det går gjennom et rele, men hva er det som bestemmer nå pumpa skal gå og ikke?? Har bygd om fra forgassermotor til innsprøytning, og ledningene til bensinpumpa var allerede lagt opp. Så når jeg skrur på tenninga hører jeg at pumpa jobber i ca 1,5 sek og så stopper den. Og når jeg begynner å kjinne motoren går fremdeles ikke pumpa. Er det noen som kan mye om dette systemet, og kan hjelpe??
Mvh Lars Johan
Mekanisk innspr?ytning
Moderator: Moderatorer
- Trond N47
- Overload!!!
- Innlegg: 1292
- Registrert: 04 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
Det er ikke forhåndstrekte ledninger fra effektsteget på forgasserbiler, så det må du dra selv. På eldre 900-er får releet styrestrøm fra startmotoren og fra coilens minustilkopling.
Du kan forsøke å tjuvkopple bensinpumpa for å teste om resten fungerer, da kjører du bare +strøm inn på releet fra en tenningsbasert kilde. Ikke lurt for annet enn testing, da bensinpumpa vil fortsette å gå etter en kollisjon hvis motoren stopper. Tror det kan være brannfarlig...
Jeg bygde om en 84-86 modell en gang med meget godt resultat. Den ble mye kjappere, brukte mindre bensin, og såååå mye bedre på kaldstart. Husker jeg strevde mye med releet til bensinpumpa.
Du kan forsøke å tjuvkopple bensinpumpa for å teste om resten fungerer, da kjører du bare +strøm inn på releet fra en tenningsbasert kilde. Ikke lurt for annet enn testing, da bensinpumpa vil fortsette å gå etter en kollisjon hvis motoren stopper. Tror det kan være brannfarlig...
Jeg bygde om en 84-86 modell en gang med meget godt resultat. Den ble mye kjappere, brukte mindre bensin, og såååå mye bedre på kaldstart. Husker jeg strevde mye med releet til bensinpumpa.
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T