Senkesett og dempere til 86 mod. 900?
Moderator: Moderatorer
-
- 0.7 bar
- Sted: Rogaland
Senkesett og dempere til 86 mod. 900?
Jeg leter og leter etter nye senkefjører og dempere, men jeg finner ingen som senker nok, og som også har TUV godkjenning. Kan noen hjelpe meg? 1986 modell 900...
M86 900 Aero
største problemet er fargen på fjærene - er de røde er det svært mange som automatisk krever papirer - og (av smertefull) erfaring må jeg innrømme at det ikke er verdens kjekkeste jobb og montere frem og tilbake fjærene for eu kontrollen.........
Erik N21
9-3 T200 cab 1999 vinterbil
900 t16 cab 1988
lotus elise 2002
volvo v70 barnevogn
9-3 T200 cab 1999 vinterbil
900 t16 cab 1988
lotus elise 2002
volvo v70 barnevogn
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Jeg personlig føler ikke for senking... Synes bilen er bra nok fra før.. Går ikke å kjøre i Bergen Sentrum uten å dunke nedi over alt... Irriterer.... Dette er med -93 900i.. Tror det er segne fjærer/støtdempere bak spes, samtidig er det utrolig dårølig veidekke... Ikke asfalt, bare stein, brostein... Ikke bra for bilen...
Styrer med DAB og AUX
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Eg opplevde det same som deg _før_ eg sette på Lesjöfors fjørene mine.Freshmaker skrev:Jeg personlig føler ikke for senking... Synes bilen er bra nok fra før.. Går ikke å kjøre i Bergen Sentrum uten å dunke nedi over alt... Irriterer.... Dette er med -93 900i.. Tror det er segne fjærer/støtdempere bak spes, samtidig er det utrolig dårølig veidekke... Ikke asfalt, bare stein, brostein... Ikke bra for bilen...
Etter montering av dei, har eg vel til dags dato ikkje slått nedi.
Det var spesiellt bakfjørene som var slappe i fisken med meg.
Men no sette eg på nye demparar også i same slengen (Bilstein Sport), mulig det hadde like mykje å seie.
Lesjöfors senkar dessutan ikkje mykje, det er snakk om 25-30mm, for meg som hadde sportchassis vart det ytterligare 10mm senk. Ikkje berre vart bilen betre på vegen, men den vart også endå finare å sjå på, den centimeteren gjorde seg virkelig.
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
- MAX BOOST
nå skal jeg ha min på eu-kontroll snart, jeg har h&r senkefjører (40mm), men de er kappet ganske mye )
hvordan kommer dette til å gå? den er jo ganske lav.
tuv papirer: fikk med et ark i pappesken, men er ikke sikker på at det sto noe om tuv på det arket
tuv papirer: fikk med et ark i pappesken, men er ikke sikker på at det sto noe om tuv på det arket
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
1999 Saab 9-3 Viggen
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Kontakt:
Om du ikkje finn eit verksted som ikkje heng seg opp i slike ting, kan du risikere:alex_ander3@hotmail.com skrev:nå skal jeg ha min på eu-kontroll snart, jeg har h&r senkefjører (40mm), men de er kappet ganske mye )
1. Du får 2-ar eller 3-ar feil pga ulovlige fjører
2. Du må montere nye lovlige fjører
3. Du må vise bilen igjen etter fjører er montert.
Eit anna scenario er at du må ta ein hjulstillingskontroll og vise bilen på biltilsynet, og få skrive inn i vognkortet at du har lovlig senkesett.
Men du må du somsagt ha lovlig senkesett, kappa fjører vert ikkje godkjent, då dei måler både tjukta på fjørstålet, pluss at dei tel antal omdreiningar på fjøra. Dei sjekkar også artikkelnummer på fjørene, at dei stemmer overens med dokumentasjonen du har med. Data for dette står på det dokumentet du fikk med fjørene.
Kor mykje har du kappa då?
So mykje at du kan plukke fjørene ut utan å bruke fjørverktøy når du jekkar bilen litt opp?

- MAX BOOST
hmm, har kappet 1 runde foran og 1,5 bak, eller var det omvendtHjelle, N6 skrev:Om du ikkje finn eit verksted som ikkje heng seg opp i slike ting, kan du risikere:alex_ander3@hotmail.com skrev:nå skal jeg ha min på eu-kontroll snart, jeg har h&r senkefjører (40mm), men de er kappet ganske mye )
1. Du får 2-ar eller 3-ar feil pga ulovlige fjører
2. Du må montere nye lovlige fjører
3. Du må vise bilen igjen etter fjører er montert.
Eit anna scenario er at du må ta ein hjulstillingskontroll og vise bilen på biltilsynet, og få skrive inn i vognkortet at du har lovlig senkesett.
Men du må du somsagt ha lovlig senkesett, kappa fjører vert ikkje godkjent, då dei måler både tjukta på fjørstålet, pluss at dei tel antal omdreiningar på fjøra. Dei sjekkar også artikkelnummer på fjørene, at dei stemmer overens med dokumentasjonen du har med. Data for dette står på det dokumentet du fikk med fjørene.
Kor mykje har du kappa då?
So mykje at du kan plukke fjørene ut utan å bruke fjørverktøy når du jekkar bilen litt opp?

kan plukke ut fjørene foran ja, er litt slitsomt å jekke opp bilen så den står med julene over bakken, for da må jeg holde fjørene inne når jeg skal jeg ned.
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
1999 Saab 9-3 Viggen
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Kontakt: