jeg har i lang tid hatt problem med at motoren sviver dårlig når jeg nettopp har startet opp etter at den har stått en dag. dette har alltid forsvunnet etter ca et minutts kjøring. jeg har tidligere her på forumet blitt opplyst om at antakeligvis er min toppakning i ferd med å ta kvelden, slik at den ene sylinderen blir fylt med vann... jeg har i det siste følt bilen har virket litt ekstra treg, som om den liksom holder igjen, når jeg gir gass. som om noen trør inn bremsa samtidig liksom. og den har muligens laget litt mer tikkelyder enn før. jeg kjørte til butikken idag, og da jeg startet opp igjen var det som om en sylinder var fylt med vann, og nå forsvant det ikke! jeg er nødt til å bruke turtall fra 3000 og oppover for å slippe at hele bilen rister, og til og med da slet bilen seg opp noen av bakkene.. (det kan også legges til at bilen muligens tog bittelitt nedi på parkeringa, pga en stor dump midt på, som jeg ikke så..

senere kjørte jeg igjen, og det var like fælt som før... og lyden nnår jeg gir gass, er ganske "putrete". og når jeg hører på motoren hører jeg en ganske tydelig klakkelyd fra motoren. og det kunne se ut som om det lakk "fersk" olje ut ved den ene skruen til toppdekselet, men det har nok ikke noe med saken å gjøre..
det er vel toppakningen som plutselig har fått helt nok? eller er det noe annet?
På forhånd takk for svar! jeg er ytterst takknemlig for alle som tar seg tid til bare å lese igjennom dette!