99
Moderator: Moderatorer
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
- Frode N220
- 1,5 bar
- Innlegg: 338
- Registrert: 04 jan 2004, 01:00
- Sted: Stjørdal
Ingen som har nevnt denne løsningenSurbotaab N369 skrev:hei... når vi snakker om at reflektorer ikke tåler 100Wpærer.....
hva skjer hvis du da kjører med nærlyset innkopla samens med hel-lys?
jo... ei norm pære er jo på 55/50W eller 50/45W....
hva vil du da oppnå hvis du har både nær og fjærn-lys på samtidig?
jo... en samlet strømstyrke på MINIMUM 95W...
tenk på det...


Når jeg skriver DOBLE hovedlykter, så mener jeg lykter som består av en nær- og en fjærnlysdel. Med hver sin reflektor og pære, men ofte bak samme glass.
Beklager, Fresh. Men på de bilene jeg har hatt med doble hovedlykter (BMW 3'er, Citroën XM og Saab 9-5. Alle disse hadde forøvrig veldig bra lys) har det nok vært slik at nærlysene ALLTID lyser, og at fjærnlysene tennes i tillegg.Hvis du ser etter så er det ingen biler som orginalt lyser med på nær og fjernlys samtidig selv om det er doble lykter..
Dette er videreført på biler med Xenonlykter, og ytterligere forbedret på biler med BiXenon. På BX vipper jo et deksel som dekker halve pæra (som på den ene tråden på H4) opp når man slår på fjærnlys. Sammen med "vanlige" fjærnlys i den andre delen av lyskasteren.

Frode N220
M60 Saab 93F
04 Toyota Prius "Redde verden, strikking og lese bøker"
M60 Saab 93F
04 Toyota Prius "Redde verden, strikking og lese bøker"
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 991
- Registrert: 27 okt 2004, 01:00
- Bil: Nei..
- Sted: Oslo
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 991
- Registrert: 27 okt 2004, 01:00
- Bil: Nei..
- Sted: Oslo
- Frode N220
- 1,5 bar
- Innlegg: 338
- Registrert: 04 jan 2004, 01:00
- Sted: Stjørdal
Pardon my french!Freshmaker N237 skrev:Da beklager jeg, men dette er jo ikke lov i Norge..
SKIVEBOM!
Grunnen til at du ser nærlys og parklys er fordi man vanligvis blender ned når man møter bil, vil jeg tro.
Du får ta en prat til med denne omskolerte stakkaren som er blitt plassert på den aktuelle trafikkstasjonen. Han må enten være en papirflytter eller en blind kontrollør!
Kuppa tråden lenge nok, synes jeg.
TIPS til 99'n.
Solgardin i bakruta er jo et fint, litt rånete innslag som øker elegansen og muligheten for å rygge på noe i den mørke årstiden.
Hvis felgene er rustne og stygge, og du ikke rekker å gjøre noe med det - Biltemakapsler e.l.
På fornuftssiden:
Nye plugger og luftfilter (hvis skittent og tett).
Batteritest, ev bytte hvis dårlig kapasitet (alltid startvillig!). Og de tidligere nvnte dekkene samt motor- og kupevarmer.
Justering av motor, både forgasser og tenningssiden (alltid startvillig!).
Frode N220
M60 Saab 93F
04 Toyota Prius "Redde verden, strikking og lese bøker"
M60 Saab 93F
04 Toyota Prius "Redde verden, strikking og lese bøker"
- Vorpenes N459
- 1.2 bar
- Innlegg: 261
- Registrert: 23 mai 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 459
- Navn: Lasse Vorpenes
- Bil: Saab 9-3ss 1,8t M03
- Sted: Trondheim
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 762
- Registrert: 24 mai 2004, 01:00
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
- Henrik N449
- Overload!!!
- Innlegg: 1943
- Registrert: 10 nov 2004, 01:00
- Sted: Drammen
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Det där är en rallybreddning som fanns att köpa förr.
Gjorda av varmpressad plast, ganska mjuka så dom inte sprack i vinterkyla.
Tror inte att det går att få tag på idag, om man inte gjuter kopior då...
Mvh Anders
Gjorda av varmpressad plast, ganska mjuka så dom inte sprack i vinterkyla.
Tror inte att det går att få tag på idag, om man inte gjuter kopior då...
Mvh Anders
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
