Hørte rykter om at 9000i er blitt tatt i bruk som rallybil i sverige!
Bilen er jo i utgangspunktet lat, men hvis man fjerner turtallssperra å drar dem opp til 9000rpm går det visstnok ganske kurrant!
Kunne vært noe å prøve ... Noen som vet hvordan man fjerner sperra ??
Fjerne turtallssperre?
Moderator: Moderatorer
- Runar N403
- 1,5 bar
- Innlegg: 467
- Registrert: 29 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 403
- Navn: Runar Tollan
- Bil: 9000, 9-5
- Sted: Nord-Østerdalen
- Joachim N370
- Overload!!!
- Innlegg: 1664
- Registrert: 11 mai 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 370
- Bil: 08 9³ TurboX SportCombi
- Sted: Halden
- Gunnar N326
- Overload!!!
- Innlegg: 1262
- Registrert: 03 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N 326
- Bil: 9-3 2,3i '98 nå delebil
- Sted: Kr.sund
9000rpm med hydrauliske venilløftere
Det er vel LITT tvilsomt at det holder et helt helt løp kanskje
. Vil vel trenge annen kamprofil også? 



MVH Gunnar Medl. N326
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01
Solgt 
9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01


9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
9000rpm?
No way!
Hydrauliska lyftare klarar ca 7000 sen bildas det skum i dom.
Dessutom så klarar oljepumpen bara 7500 innan den börjar pumpa in luft i oljan.
Vad det innebär kan var och en räkna ut.
Visst går det att bygga högvarvig saab, se bara på P-A.
Men då måste man ha torrsump...
Mvh Anders
No way!
Hydrauliska lyftare klarar ca 7000 sen bildas det skum i dom.
Dessutom så klarar oljepumpen bara 7500 innan den börjar pumpa in luft i oljan.
Vad det innebär kan var och en räkna ut.
Visst går det att bygga högvarvig saab, se bara på P-A.
Men då måste man ha torrsump...
Mvh Anders
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!

- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
- Joachim N370
- Overload!!!
- Innlegg: 1664
- Registrert: 11 mai 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 370
- Bil: 08 9³ TurboX SportCombi
- Sted: Halden
- Runar N403
- 1,5 bar
- Innlegg: 467
- Registrert: 29 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 403
- Navn: Runar Tollan
- Bil: 9000, 9-5
- Sted: Nord-Østerdalen
Det høres nok litt for villt ut ja, men som sagt - det var rykter. Godt mulig det er gjort modifiseringer!Saab900STC(R) skrev:9000rpm?
No way!
Hydrauliska lyftare klarar ca 7000 sen bildas det skum i dom.
Dessutom så klarar oljepumpen bara 7500 innan den börjar pumpa in luft i oljan.
Vad det innebär kan var och en räkna ut.
Visst går det att bygga högvarvig saab, se bara på P-A.
Men då måste man ha torrsump...
Mvh Anders
No offence, men påstanden kom fra en full svenske
