hold lighteren foran og kjenn om det blåser enda kaldere... ehePetter-900-T skrev: Hvordan vet jeg hva den tror?
Petter
Acc bl?ser bare kallt?
Moderator: Moderatorer
Det brukar samlas mkt damm ( stöv ) på fläktvingarna. Blir förmodligen en obalans och så slits lagren ner. Noggran rengörning och lite symaskinolja kan förlänga livslängden ngt, men samlar ännu mera damm och skall du få bort ljudet helt måste man i regel krypa till korset och köpa en ny. Har försökt byta lager - men det var ingen success direkt.Hjelle, N6 skrev:Hm, du seier noko der. Tok å blåste litt av den her om dagen. Då vart duringa betydelig redusert. Kanskje en får demontere og rense skikkilig, og gi den litt symaskinolje eller lignandes. Takker for kjappt svar!TT N12 skrev:Høres ut som motoren i føleren begynner å bli sliten... Du kan forlenge livet dens litt med å ta den ut og blåse den ren for deretter å gi den en liten dråpe med tynn olje....
- Birger N372
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: N372
- Navn: Birger
- Bil: MY05 Saab 9-5 Aero (solgt)
- Sted: Grimstad
Her får man jo tips før man rekker å spørre!
Var i Tyskland en rask tur i går og på vei hjem streika plutselig ACCen etter at vi hadde fylt bensin: Det stod et-eller-annet rundt 89 (står på Celsius, ikke Farenheit) og jeg kunne ikke stille tall inn i området LO-17-18...HI, kun 87,88,89...A3,A4 og masse andre rare tall.
Etter å ha slått tenninga av og på pluss ACCen noen ganger, fikk jeg stilt inn normale verdier i displayet, men måtte slå ACC av siden det bare kom kald luft ut. Venta 15 min eller noe, da fungerte alt igjen. Da jeg kom hjem, hørte jeg en durelyd fra den sensoren i bryteren dere snakket om, får åpne der og gjøre rent. Kan det ha vært noe annet galt? Eller noe som holder på å ryke (noe annet enn det som er nevnt her)? Skulle til å søke på forumet etter noe rundt dette i dag...
/B

Var i Tyskland en rask tur i går og på vei hjem streika plutselig ACCen etter at vi hadde fylt bensin: Det stod et-eller-annet rundt 89 (står på Celsius, ikke Farenheit) og jeg kunne ikke stille tall inn i området LO-17-18...HI, kun 87,88,89...A3,A4 og masse andre rare tall.
Etter å ha slått tenninga av og på pluss ACCen noen ganger, fikk jeg stilt inn normale verdier i displayet, men måtte slå ACC av siden det bare kom kald luft ut. Venta 15 min eller noe, da fungerte alt igjen. Da jeg kom hjem, hørte jeg en durelyd fra den sensoren i bryteren dere snakket om, får åpne der og gjøre rent. Kan det ha vært noe annet galt? Eller noe som holder på å ryke (noe annet enn det som er nevnt her)? Skulle til å søke på forumet etter noe rundt dette i dag...
/B
- Runar N403
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: 403
- Navn: Runar Tollan
- Bil: 9000, 9-5
- Sted: Nord-Østerdalen
crap
Jeg sliter med noe litt annet; spjeldet som regulerer hvor lufta kommer ut, har mista forbindelsen med servoen ... (Acc) Dvs servoen går, og overføringa er OK helt inn i spjeldhuset, men spjeldet følger ikke med.
Bytte spjeldhuset? Jobben skal ta ca 8,5 timer på SAAB verksted. Begynte å demontere huset på delebilen i dag. Grøss...
Noen som har no fiks faks på lur der?
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Bytte spjeldhuset? Jobben skal ta ca 8,5 timer på SAAB verksted. Begynte å demontere huset på delebilen i dag. Grøss...
Hmm... Var ikke tregheter i systemet alikevel. Jeg måtte bytte hele kontrollpanelet/styreenheten. Men NÅ funker det!!PerI skrev:Har hatt samme symptomet på vår '95 9000. Der var det hovedspjeldet/staget som gikk tregt. Dette sitter midt inne i dashbordet. Du kan komme til fra høyre side av midtkonsoll, men det er vel enklest å ta av dashbord toppen..

..hvorfor sloss om en ball når man kan leke med biler..??!!
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Sted: Langhus
Re: crap
Sjekk om akselen rører seg på venstre sida av huset, gjør den ikke det, da må du demontere og bytte...Runar N403 skrev:Jeg sliter med noe litt annet; spjeldet som regulerer hvor lufta kommer ut, har mista forbindelsen med servoen ... (Acc) Dvs servoen går, og overføringa er OK helt inn i spjeldhuset, men spjeldet følger ikke med.![]()
Lykke til!
Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226