Acc bl?ser bare kallt?

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Rune N35
MAX BOOST
Innlegg: 2951
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Sted: Årnes, Romerike

Legg inn av Rune N35 » 30 okt 2005, 00:14

Petter-900-T skrev: Hvordan vet jeg hva den tror?

Petter
hold lighteren foran og kjenn om det blåser enda kaldere... ehe
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce

Brukeravatar
doc N544
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 113
Registrert: 11 sep 2005, 22:36
Sted: Fränsta, Sverige

Legg inn av doc N544 » 30 okt 2005, 03:48

Hjelle, N6 skrev:
TT N12 skrev:Høres ut som motoren i føleren begynner å bli sliten... Du kan forlenge livet dens litt med å ta den ut og blåse den ren for deretter å gi den en liten dråpe med tynn olje....
Hm, du seier noko der. Tok å blåste litt av den her om dagen. Då vart duringa betydelig redusert. Kanskje en får demontere og rense skikkilig, og gi den litt symaskinolje eller lignandes. Takker for kjappt svar!
Det brukar samlas mkt damm ( stöv ) på fläktvingarna. Blir förmodligen en obalans och så slits lagren ner. Noggran rengörning och lite symaskinolja kan förlänga livslängden ngt, men samlar ännu mera damm och skall du få bort ljudet helt måste man i regel krypa till korset och köpa en ny. Har försökt byta lager - men det var ingen success direkt.

Brukeravatar
Birger N372
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 360
Registrert: 30 nov 2004, 01:00
Medlemsnummer: N372
Navn: Birger
Bil: MY05 Saab 9-5 Aero (solgt)
Sted: Grimstad

Legg inn av Birger N372 » 30 okt 2005, 08:29

Her får man jo tips før man rekker å spørre! :D
Var i Tyskland en rask tur i går og på vei hjem streika plutselig ACCen etter at vi hadde fylt bensin: Det stod et-eller-annet rundt 89 (står på Celsius, ikke Farenheit) og jeg kunne ikke stille tall inn i området LO-17-18...HI, kun 87,88,89...A3,A4 og masse andre rare tall.
Etter å ha slått tenninga av og på pluss ACCen noen ganger, fikk jeg stilt inn normale verdier i displayet, men måtte slå ACC av siden det bare kom kald luft ut. Venta 15 min eller noe, da fungerte alt igjen. Da jeg kom hjem, hørte jeg en durelyd fra den sensoren i bryteren dere snakket om, får åpne der og gjøre rent. Kan det ha vært noe annet galt? Eller noe som holder på å ryke (noe annet enn det som er nevnt her)? Skulle til å søke på forumet etter noe rundt dette i dag...

/B

Brukeravatar
PerI
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 187
Registrert: 24 sep 2004, 01:00
Sted: Elverum
Kontakt:

Legg inn av PerI » 30 okt 2005, 14:18

Sjekk denne linken for feilsøking:

http://townsendimports.com/Web/climate_ ... 2index.htm
..hvorfor sloss om en ball når man kan leke med biler..??!!

Brukeravatar
Runar N403
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 467
Registrert: 29 mar 2005, 01:00
Medlemsnummer: 403
Navn: Runar Tollan
Bil: 9000, 9-5
Sted: Nord-Østerdalen

crap

Legg inn av Runar N403 » 30 okt 2005, 22:31

Jeg sliter med noe litt annet; spjeldet som regulerer hvor lufta kommer ut, har mista forbindelsen med servoen ... (Acc) Dvs servoen går, og overføringa er OK helt inn i spjeldhuset, men spjeldet følger ikke med. ](*,)
Bytte spjeldhuset? Jobben skal ta ca 8,5 timer på SAAB verksted. Begynte å demontere huset på delebilen i dag. Grøss...
Noen som har no fiks faks på lur der?
Why drive a car, when you can pilote a SAAB ?
Saab 9-5 Estate 2,3t M02
Saab 9000t Airflow M88

Brukeravatar
PerI
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 187
Registrert: 24 sep 2004, 01:00
Sted: Elverum
Kontakt:

Legg inn av PerI » 05 feb 2006, 12:33

PerI skrev:Har hatt samme symptomet på vår '95 9000. Der var det hovedspjeldet/staget som gikk tregt. Dette sitter midt inne i dashbordet. Du kan komme til fra høyre side av midtkonsoll, men det er vel enklest å ta av dashbord toppen..
Hmm... Var ikke tregheter i systemet alikevel. Jeg måtte bytte hele kontrollpanelet/styreenheten. Men NÅ funker det!! :lol:
..hvorfor sloss om en ball når man kan leke med biler..??!!

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

Re: crap

Legg inn av Petter 900 T » 05 feb 2006, 16:10

Runar N403 skrev:Jeg sliter med noe litt annet; spjeldet som regulerer hvor lufta kommer ut, har mista forbindelsen med servoen ... (Acc) Dvs servoen går, og overføringa er OK helt inn i spjeldhuset, men spjeldet følger ikke med. ](*,)
Bytte spjeldhuset? Jobben skal ta ca 8,5 timer på SAAB verksted. Begynte å demontere huset på delebilen i dag. Grøss...
Noen som har no fiks faks på lur der?
Sjekk om akselen rører seg på venstre sida av huset, gjør den ikke det, da må du demontere og bytte...

Lykke til!

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Svar