Drivknute, OG900, 84.

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6954
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Drivknute, OG900, 84.

Legg inn av Paradigm N558 » 07 nov 2005, 14:42

Dette er et spørsmål jeg har fått fra en venn, jeg ikke kan svare på selv. Dere får gi fornuftige svar;

"Drivleddet på høyre side må byttes, men jeg vet ikke om det er indre eller ytre som er gåent...
Har du noen erfraring med hvilket av de som bruker å gå eller noe?

Tenkte å bytte det selv, men må da ha delen før jeg begynner å skrue..."
Sist redigert av Paradigm N558 den 08 nov 2005, 14:22, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
saabanders
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 237
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Sted: Sogn& Fj.

Legg inn av saabanders » 07 nov 2005, 15:03

Det er nok det ytre. Viss det bråker ved full sving, og er stille når du kjører rett frem , er det det ytre.


Anders

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6954
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Legg inn av Paradigm N558 » 07 nov 2005, 15:05

jepp, det var det jeg sa til han :)

Børre N17
MAX BOOST
Innlegg: 3628
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N17
Navn: Børre Midtlien
Bil: -63 96/-73 99/-76 95
Sted: Lillehammer
Kontakt:

Legg inn av Børre N17 » 08 nov 2005, 09:58

Det hjelper for de som skal svare på spørsmålet ditt om du skriver hvilken type bil det er, og900 er kjent for å ta knekken på de indre også.

OG: "Hjelp^^" er ikke særlig beskrivende på temaet ditt, tenk på det neste gang du poster, så er det lettere for andre å se hva du ønsker hjelp til. :wink:
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6954
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Legg inn av Paradigm N558 » 08 nov 2005, 14:21

Børre N17 skrev:Det hjelper for de som skal svare på spørsmålet ditt om du skriver hvilken type bil det er, og900 er kjent for å ta knekken på de indre også.

OG: "Hjelp^^" er ikke særlig beskrivende på temaet ditt, tenk på det neste gang du poster, så er det lettere for andre å se hva du ønsker hjelp til. :wink:
Hehe, ok, my bad.

OG900, 84 modell, forgassermotor..

Topicen er endra :)

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Legg inn av Pål N526 » 08 nov 2005, 14:22

Børre N17 skrev:Det hjelper for de som skal svare på spørsmålet ditt om du skriver hvilken type bil det er, og900 er kjent for å ta knekken på de indre også.

OG: "Hjelp^^" er ikke særlig beskrivende på temaet ditt, tenk på det neste gang du poster, så er det lettere for andre å se hva du ønsker hjelp til. :wink:
Sant.. menne.. mest sansynelig ytre.. men på min og900 som var det ene nålelageret BORTE på ventre stjerne:P så det ble et jæveli kast i akslingen:P
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Svar