dere har sikkert lest at jeg har lagt ut noen temaer angående min Saab 9000 t16 88mod...
Får ikke startet, og har skjekka opp dette...
1. det er gnist på pluggene
2.pensinpumpen fungerer
3. den får pensin.. pluggene er våte
men den vil ikke starte...
en jeg kjenner nevnte at det muligens kunne være hjernen? hvor eventuelt sitter den på min bil!!!!
startproblemer
Moderator: Moderatorer
- WilliamN582
- 1.2 bar
- Innlegg: 222
- Registrert: 24 jul 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N582
- Navn: William Olsen
- Bil: Saab 9000 CSE TURBO
- Sted: 2930 Bagn
startproblemer
Hardt arbeid skader ikke, men hvorfor ta risikoen
Saab 9000 CSE 2.0T 97mod (BLUE SHADOW)
Saab 9000 t16 89mod (Black-diamond)
member N582
Saab 9000 CSE 2.0T 97mod (BLUE SHADOW)
Saab 9000 t16 89mod (Black-diamond)
member N582
- saabanders
- 1.2 bar
- Innlegg: 237
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Sted: Sogn& Fj.
3. den får pensin.. pluggene er våte
Kansje det er problemet??? Den skal vel ha bensin???
Mer alvorlig: Jeg har to ganger i det siste vert borti lignende problem, på andre biler. Der ble problemet løst ved å skifte fordelerlokk og rotor, og/eller å ha litt mindre (0,6-0,5) avstand på pluggene.
Anders
Kansje det er problemet??? Den skal vel ha bensin???

Mer alvorlig: Jeg har to ganger i det siste vert borti lignende problem, på andre biler. Der ble problemet løst ved å skifte fordelerlokk og rotor, og/eller å ha litt mindre (0,6-0,5) avstand på pluggene.
Anders
jeg legger penga mine i rotoren, de har en tendens til å sprekke å slå over til jord... den akslingen den sitter på.. hvis du har lest min post i fra i sommer. jeg hadde gnist å hele pakka, og pluggene var våte:P så det var EVIG fusterende
bytt rotoer og fordelerlokk.. så starter den:D hadde den noen stopp symtomer?

Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- WilliamN582
- 1.2 bar
- Innlegg: 222
- Registrert: 24 jul 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N582
- Navn: William Olsen
- Bil: Saab 9000 CSE TURBO
- Sted: 2930 Bagn
den startet opp etter 2md.i garagen... stod ca 2min og gikk, så stoppet jeg den!!! trillet den ut, og skulle prøve å starte den på nytt, ville den ikke...Datapaal N526 skrev:jeg legger penga mine i rotoren, de har en tendens til å sprekke å slå over til jord... den akslingen den sitter på.. hvis du har lest min post i fra i sommer. jeg hadde gnist å hele pakka, og pluggene var våte:P så det var EVIG fusterendebytt rotoer og fordelerlokk.. så starter den:D hadde den noen stopp symtomer?
har hatt en mekaniker til å se på den og, men han fant ikke ut noe...
Hardt arbeid skader ikke, men hvorfor ta risikoen
Saab 9000 CSE 2.0T 97mod (BLUE SHADOW)
Saab 9000 t16 89mod (Black-diamond)
member N582
Saab 9000 CSE 2.0T 97mod (BLUE SHADOW)
Saab 9000 t16 89mod (Black-diamond)
member N582
løp å kjøp sier jeg bare:P samma som min:P9000t16talladega skrev:den startet opp etter 2md.i garagen... stod ca 2min og gikk, så stoppet jeg den!!! trillet den ut, og skulle prøve å starte den på nytt, ville den ikke...Datapaal N526 skrev:jeg legger penga mine i rotoren, de har en tendens til å sprekke å slå over til jord... den akslingen den sitter på.. hvis du har lest min post i fra i sommer. jeg hadde gnist å hele pakka, og pluggene var våte:P så det var EVIG fusterendebytt rotoer og fordelerlokk.. så starter den:D hadde den noen stopp symtomer?
har hatt en mekaniker til å se på den og, men han fant ikke ut noe...
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- WilliamN582
- 1.2 bar
- Innlegg: 222
- Registrert: 24 jul 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N582
- Navn: William Olsen
- Bil: Saab 9000 CSE TURBO
- Sted: 2930 Bagn
Datapaal N526 skrev:løp å kjøp sier jeg bare:P samma som min:P9000t16talladega skrev:den startet opp etter 2md.i garagen... stod ca 2min og gikk, så stoppet jeg den!!! trillet den ut, og skulle prøve å starte den på nytt, ville den ikke...Datapaal N526 skrev:jeg legger penga mine i rotoren, de har en tendens til å sprekke å slå over til jord... den akslingen den sitter på.. hvis du har lest min post i fra i sommer. jeg hadde gnist å hele pakka, og pluggene var våte:P så det var EVIG fusterendebytt rotoer og fordelerlokk.. så starter den:D hadde den noen stopp symtomer?
har hatt en mekaniker til å se på den og, men han fant ikke ut noe...
rotoren og fordeleren sitter sammen..????
har en delebil.... funker brukt?
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt: