Bare dritvarmt eller iskallt i min 9000? OPPDATERT!!

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

Legg inn av Petter 900 T » 26 nov 2005, 08:30

Feilkoden forteller meg vel kun antall feil? (altså ikke feilkilde?)

Hadde vært litt greiere med feilkode 12 er den dingsen...

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Legg inn av Tor N12 » 26 nov 2005, 16:30

Petter-900-T skrev:Feilkoden forteller meg vel kun antall feil? (altså ikke feilkilde?)

Hadde vært litt greiere med feilkode 12 er den dingsen...

Petter
Tallet du ser når du slår på tenningen er antall feil... men det er mulig å trykke på noen knapper så får du fram hva hver enkelt feil er... (desverre er jeg formann i korttidsminneforeninga så jeg husker ikke hva du må trykke på) søk på STCS, finner du det ikke der så skal jeg tråle gjennom bibelen (verkstedhåndboka) så fort jeg rekker det....
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

Legg inn av Petter 900 T » 26 nov 2005, 18:12

Gidder du å sjekke det, så er turboen din!

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Legg inn av Tor N12 » 26 nov 2005, 21:17

Petter-900-T skrev:Gidder du å sjekke det, så er turboen din!

Petter
Finner ikke igjen boken for klimasystemet :( skal fortsette å lete etter den i morgen...

Du kan finne mye info på denne siden: http://www.thesaabsite.com/9000/9000ACC2.htm

Du som er innom SP i ny og ne kan jo få dem til å lese ut kodene med Tech2
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

Legg inn av Petter 900 T » 26 nov 2005, 23:59

Du er en knupp!

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Legg inn av Tor N12 » 27 nov 2005, 13:58

Har lest litt rundt nå... Får inntrykk av at metoden kun kan brukes tom 90 men du kan jo prøve:

Trykk Auto og Vent, da skal ACC'n kalibrere seg og evt antall feil skal vises i displayet, et kort trykk på Auto så skal første feilkode vises, et kort trykk til så kommer neste osv...
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

Legg inn av Petter 900 T » 27 nov 2005, 14:25

Dette skal prøves!

Prøvd igjen... etter selvdiagonose (først 1 gang kald, deretter varm motor) så fikk jeg 1 feil, trykking på auto etterpå ga ingen resultat :oops:

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Brukeravatar
kenny n277
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 470
Registrert: 25 feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: n 277
Navn: Ken Roger Bjørgo
Bil: SAAB 9-3 Turbo x sport combi
Sted: Arendal

Legg inn av kenny n277 » 29 nov 2005, 20:52

Jeg har et skjema her som seier hva koden betyr, er det noe som kunne friste :wink: fremgang for å få opp feila har du, vent og auto, venter i ca 40 sec, da kommer antall feil opp, trykk så på vent, da får du en kode, eks 1U eller 7C eller noe sånn, det er noen stykker på listen her, når du har lest en kode er det vent knappen igjen, helt til koden ikke blir ny, da er det auto for å komme ut igjen, håper dette hjelper noe,

kenny n277
9-3 Turbo x SC 2008
9-3 turbo 1,8 SS 2003
99 GL (16v turbo) 1984 mod
900 turbo 2 dørs 1986 mod
900 2,1 i 3 dørs 1993 mod
Chevrolet captiva, 2006 mod
Volvo B9M (buss) 1990 mod

Brukeravatar
Pancho N497
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 725
Registrert: 15 nov 2003, 01:00
Sted: Tromsø

Legg inn av Pancho N497 » 29 nov 2005, 20:56

kan grave i verkstedbøker på jobb imorra vist jeg rekker det:) kan hende noen på jobb har vært borti det der før;) jeg trenger en turbo. :twisted: hehe
2003 9-3ss Aero
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

Legg inn av Petter 900 T » 29 nov 2005, 22:38

kenny n277 skrev:Jeg har et skjema her som seier hva koden betyr, er det noe som kunne friste :wink: fremgang for å få opp feila har du, vent og auto, venter i ca 40 sec, da kommer antall feil opp, trykk så på vent, da får du en kode, eks 1U eller 7C eller noe sånn, det er noen stykker på listen her, når du har lest en kode er det vent knappen igjen, helt til koden ikke blir ny, da er det auto for å komme ut igjen, håper dette hjelper noe,

kenny n277
Takk, tester dette i morgen, kommer tilbake med kodene!

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Legg inn av Tor N12 » 30 nov 2005, 00:16

kenny n277 skrev:Jeg har et skjema her som seier hva koden betyr, er det noe som kunne friste :wink: fremgang for å få opp feila har du, vent og auto, venter i ca 40 sec, da kommer antall feil opp, trykk så på vent, da får du en kode, eks 1U eller 7C eller noe sånn, det er noen stykker på listen her, når du har lest en kode er det vent knappen igjen, helt til koden ikke blir ny, da er det auto for å komme ut igjen, håper dette hjelper noe,

kenny n277
Tror denne metoden bare virker fram til 90-modell.....
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

Legg inn av Petter 900 T » 30 nov 2005, 07:12

TT N12 skrev:
Tror denne metoden bare virker fram til 90-modell.....
Er redd du har rett... (som vanlig :D )

Får bare antall feil ja. sjekket flere ganger.

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Brukeravatar
kenny n277
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 470
Registrert: 25 feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: n 277
Navn: Ken Roger Bjørgo
Bil: SAAB 9-3 Turbo x sport combi
Sted: Arendal

Legg inn av kenny n277 » 30 nov 2005, 15:48

Ja ja, da er det vel skjema og fremgangsmåte til den eldere modellen jeg sitter med da, men nå har jeg snakket med en SAAB mekaniker nå, han skulle lese litt så får jeg tilbake melding om fremgangsmåte, får se hva det blir da.
9-3 Turbo x SC 2008
9-3 turbo 1,8 SS 2003
99 GL (16v turbo) 1984 mod
900 turbo 2 dørs 1986 mod
900 2,1 i 3 dørs 1993 mod
Chevrolet captiva, 2006 mod
Volvo B9M (buss) 1990 mod

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

Legg inn av Petter 900 T » 30 nov 2005, 16:11

Bytter spjellmotoren i morgen, kommer tilbake med resultatet da!

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Brukeravatar
Pancho N497
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 725
Registrert: 15 nov 2003, 01:00
Sted: Tromsø

Legg inn av Pancho N497 » 30 nov 2005, 16:34

du har vel nok kjølevæske`? kan jo være forlite. at når motoren blir skikkeli varm i kø å slikt at kjølevæska ikke når varmeapparatet. at det ikke er nok væske.
Sist redigert av Pancho N497 den 30 nov 2005, 16:35, redigert 1 gang totalt.
2003 9-3ss Aero
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189

Svar