9000 motoren
Moderator: Moderatorer
9000 motoren
er det lengre slag på 2,3 liter'n eller er den mer borra?
det er jo virkelig ut som dim på stemplet er den samme som på 900..
det er jo virkelig ut som dim på stemplet er den samme som på 900..
eneste vi stoler på er GUD... resten betaler cash
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1346
- Registrert: 27 mar 2003, 01:00
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
- Audun N346
- 1,5 bar
- Innlegg: 447
- Registrert: 09 apr 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 346
- Navn: Audun
- Bil: 9-3 TiD 2002
- Sted: Trondheim
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 762
- Registrert: 24 mai 2004, 01:00
- Audun N346
- 1,5 bar
- Innlegg: 447
- Registrert: 09 apr 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 346
- Navn: Audun
- Bil: 9-3 TiD 2002
- Sted: Trondheim
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
- Audun N346
- 1,5 bar
- Innlegg: 447
- Registrert: 09 apr 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 346
- Navn: Audun
- Bil: 9-3 TiD 2002
- Sted: Trondheim
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
okay... selve veiven er jo lik, men er lengda i enden til oljepumpa jeg er bekymra for.... er egentlig ikke noe probl det heller da... skal bygge motor til RCN å da går det jo ann å kjøre uten dynamo og med elektrisk vannpumpe.... (har litt lyst på 2,4L 16V type "høg-varvig"..... ja jeg vet jg må bytte til stumme løftere og tørrsump....)Petter-900-T skrev:tror du må ha fra Langmotor, men tro er alle tabbers mor...
Petter
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
2r-e-rik skrev:skjønner at det er flere enn meg som har planer om å bygge(r) rallycross national bil.
hvilke 900 er det som har k-jetronic?
mye gamp tåler en orginal 4 eller 5 trinns kasse? eventuelt kokill kassa?
er det noen som vet mye borring h motoren tåler?
hei...
har planer ja.... men når den blir ferdig er noe annet,....
Når det gjelder K-jetronik er det den mekaniske "spruten"... Denne ville jeg ikke anbefalt å bruke til noe annet en bilcross...... (er ikke den beste innspruten for å si det sånn....) Står i alle 8V OG900 med insprut...
Som petter sa så er det ikke HK som dreper kassene på OG900 men dreiemomentet.... På en RCN bil så vil ikke dette være det store problemet egentlig.... selv så tenker jeg på å bruke ei 5-trinns kasse fra 92-mod, som blir overhalla og får forsterka huset rundt "diffen"+++...
ellers så ville jeg ikke borra blokka mer en nødvendig da de ikke er så veldig holdbare sånn sett.... (har sett blokk som har blitt borra til 94mm, den fikk form som ei tønne etterhvert


Jeg skal forøvrig bygge bilen først å så bygge motor etterpå... ( Å når jeg er student + at jeg hopper rundt på ett bein så blir d stadig utsatt....)
Men uansett så håper jeg å få bilen ferdig til 2007 sesongen.... (Kommer kansje til å bli litt uvenner med noen på forumet når de ser bilen da.... 87-look + airflowskjørt++


-
- MAX BOOST
- Innlegg: 3628
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95
- Sted: Lillehammer
- Kontakt:
K-jet satt på 900EMS, 900Gli og 900I (8 ventils modellene)2r-e-rik skrev:skjønner at det er flere enn meg som har planer om å bygge(r) rallycross national bil.
hvilke 900 er det som har k-jetronic?
+ en større utgave(6 syl utg med 2 uttak plugget) på alle Turbo8'ene.
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
TECH2 // Lawicel & BDM
- Audun N346
- 1,5 bar
- Innlegg: 447
- Registrert: 09 apr 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 346
- Navn: Audun
- Bil: 9-3 TiD 2002
- Sted: Trondheim