Ekstr?m Bil/Speedparts del2

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Odne N23
Sted: Bergen

Ekstrøm Bil/Speedparts del2

Legg inn av Odne N23 » 08 okt 2003, 11:02

Så er det påan igjen. :evil:
Ikkje uventa har eg framleis ikkje fått tilbake APC og ny brenselchip. Snart fire månadar etter at eg sende det inn!

Ettersom eg aldri får noko fornuftig svar frå Ekstrøm Bil sende eg derfor mail direkte til Speedparts.

Her følger forklaringa:

Hejsan
Eftersom dom inte betalar sina räkningar så
Skickar vi inget till dom

Detta vet dom om
då vi kontaktar dom 1 gång i veckan o frågar hur
Vi skall göra
O dom lovar gång på gång att dom skall betala
Men så sker inte...

MVh Claes

-----Original Message-----
From: Odne.Laukeland@akerkvaerner.com [mailto:Odne.Laukeland@akerkvaerner.com]
Sent: den 8 oktober 2003 09:57
To: order@speedparts.se
Cc: ahjertum@ekstrom.no
Subject: APC/breselchip

Hallo.

I mai/juni sende eg min APC (til 86 mod. T16Aero) til Ekstrøm bil i Oslo som i sin tur sendte den direkte vidare til Speedparts for oppgradering. Dette var som sagt i mai/juni! Så kor i H****** blir det av APCen? Eg har ringt minst ein gong i veka til Ekstrøm Bil for å høyre korleis det går, men dei seier at dei ikkje har fått APCen tilbake frå dykk enno, samstundes som dei har problem med å komme i kontakt med dykk på Speedparts. Det skal vel ikkje ta så lang tid å oppgradere ein APC og levere med ein brenselchip?

Eg har vurdert å selge bilen no, og håpar at de ordnar opp i dette umiddelbart!

Mvh Odne Laukeland

No håpar eg berre at eg kan få betalt direkte til Speedparts slik at eg får att APCen. :cry:
STCN N23, Hadde 86 mod. AERO.

Brukeravatar
alex_ander3@hotmail.com
MAX BOOST
Medlemsnummer: 189
Navn: Alexander A.
Sted: Drammen

Legg inn av alex_ander3@hotmail.com » 08 okt 2003, 11:42

hei du.. håper jeg ikke sporer av nå men jeg tar sjangsen, jeg har en apc boks som det står speedparts på. regner med at den er modifisert der.

hvor mye koster det å modifisere den? og hva gjør de med den.
er det verdt noe, bruker ikke min!
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen

//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*

Brukeravatar
Mortimer-N18
Overload!!!
Medlemsnummer: 18
Navn: Morten Fjeldberg
Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
Sted: Sarpsborg
Kontakt:

Legg inn av Mortimer-N18 » 08 okt 2003, 11:58

Jeg kjenner en som bor i Sarpsborg som jobber på Speedparts. Hvis jeg får hele navnet ditt så kan jeg høre med han om han kan ta den med oppover. Får jeg pengene av deg så leverer jeg de videre til han. Må bare høre om det går først.
Morten alias Mortimer
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18

Brukeravatar
Bent N208
Overload!!!
Medlemsnummer: N208
Navn: Bent Andresen
Bil: VW Scirocco TSI
Sted: " Stort sett å finne hos Speedparts "
Kontakt:

xx

Legg inn av Bent N208 » 08 okt 2003, 13:33

xx
Sist redigert av Bent N208 den 09 okt 2003, 08:22, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 08 okt 2003, 22:47

alex_ander3@hotmail.com skrev:hei du.. håper jeg ikke sporer av nå men jeg tar sjangsen, jeg har en apc boks som det står speedparts på. regner med at den er modifisert der.

hvor mye koster det å modifisere den? og hva gjør de med den.
er det verdt noe, bruker ikke min!
Dei gjer vel det same som "hobbyloddarane" her inne gjer - byttar litt motstandar. Pris er vanslelig å seie, prisen på Speedparts er inkludert andre deler, alt etter kva steg du tek, men boks må du sørge for sjølv.

Odne N23
Sted: Bergen

Re: Ekstrøm Bil/Speedparts del2

Legg inn av Odne N23 » 09 okt 2003, 11:29

[quote="Odne N23"]Så er det påan igjen. :evil:

Her følger forklaringa:

Hejsan
Eftersom dom inte betalar sina räkningar så
Skickar vi inget till dom

Detta vet dom om
då vi kontaktar dom 1 gång i veckan o frågar hur
Vi skall göra
O dom lovar gång på gång att dom skall betala
Men så sker inte...

MVh Claes

quote]

Hallo igjen. Eg må sjølvsagt understreke at dette er Speedparts si forklaring på kvifor ting tek så lang tid!

Etter ny samtale med Ekstrøm Bil har eg fått litt meir utfyllande info;
Det pågår, slik eg forstår det, ein tvist mellom EB og SP som omhandlar at EB ikkje har fått alle deler dei har bestilt hos SP, og derfor ikkje vil betale full pris. Dermed reagerar SP med å beslaglegge min APC-boks (+ein til) til denne konflikta er løyst. :cry:

Ekstrøm Bil har, ifølge eige utsagn, tilbudt seg å betale ut dei to APC-boksane, men dette er blitt avslått frå Speedparts si side.

Eg kan ikkje forstå at SP har lov til å "konfiskere" kundane sine deler på denne måten.

Som de ser har ei sak alltid to sider, og eg vil ikkje "henge ut" Ekstrøm Bil på nokon måte.

Så får eg berre håpe at EB og SP kan komme fram til ei ordning som medfører at eg som tredje part kan haldast utanfor, å få tilbake delane eg har sendt inn.

Eg er etterkvart ganske fortvila, og bilen går som ei bøtte møkk! :(
STCN N23, Hadde 86 mod. AERO.

Brukeravatar
frkristiansen
1,5 bar
1,5 bar
Medlemsnummer: N-116
Navn: Frode Kristiansen
Bil: SAAB 9-5 Aero Estate
Sted: 9360 bardufoss
Kontakt:

Legg inn av frkristiansen » 09 okt 2003, 13:01

de gangene jeg har handlet med Speedparts har de bedt om forskuddsbetaling, når jeg har gitt dem det har jeg fått delene sporenstraks. En gang jeg bestilte mye, manglet det en ting, jeg sjekket fakturaen med forsendelsespapirene, her var det en uoverenstemmelse, og da jeg meldte fra om det kom den siste delen med il post. Altså jeg har veldig gode erfaringer med SP, men ikke via noen forhandler her i Norge. Dette var før de ofisielt sluttet å "dile" med enkelt personer i Norge, kan dette være fordi vi er dårlige kunder ? Kan det være fordi de forhandlerene i Norge ikke har vært flinke nokk med kontroll ? Kan det være at SP ikke har et ordnet forhold til sine leverandører i Norge ?
Ikke vet jeg, neste gang jeg skal ha noe fra SP vil jeg gå gjennom KRB-trading like utenfor Drammen, noen som har erfaring fra dem ?
Frode K
N-116
SAAB 9-5 Aero Estate
Toyota Corolla 1,6
Audi A6 Stv

Brukeravatar
Rune N35
MAX BOOST
Sted: Årnes, Romerike

Legg inn av Rune N35 » 09 okt 2003, 14:19

Ja, KRB er ikke interessert i å gi noen som helst form for klubbrabatt e.l., prøv Skien Automobil, fyren som driver det er en skikkelig entusiast ihvertfall.
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 09 okt 2003, 21:44

frkristiansen skrev:de gangene jeg har handlet med Speedparts har de bedt om forskuddsbetaling, når jeg har gitt dem det har jeg fått delene sporenstraks. En gang jeg bestilte mye, manglet det en ting, jeg sjekket fakturaen med forsendelsespapirene, her var det en uoverenstemmelse, og da jeg meldte fra om det kom den siste delen med il post. Altså jeg har veldig gode erfaringer med SP, men ikke via noen forhandler her i Norge. Dette var før de ofisielt sluttet å "dile" med enkelt personer i Norge, kan dette være fordi vi er dårlige kunder ?
Kan seie meg enig her med siste talar, eg har handla eit par gongar frå Speedparts direkte, pluss at eg har vore innom ein gong, og alle gongane har eg fått kjempeservice. Fysste gongen eg bestillte gikk det kjappt, det gikk vel ei veke frå eg forskuddsbetalte til delane kom heim. Den andre gongen tok innbetalinga long tid grunna Skandiabanken si SWIFT-overføring, og det gikk 3 veker frå eg betalte til eg fikk varene.
Bra service, både i forkant, under ventetida, og evt. i etterkant.
Trur helst det er dei norske som kludrar til dette. Neste gong eg skal bestille noko frå sortlimentet deira, vert det nok Skien Automobile som vert prøvd, har ikkje høyrt noko vondt om dei, i motsetning til KRB og Ekstrøm, som eg sjølv også har dårlig erfaring med... Når dei sommlar som berre det med å gi eit tilbud, lurer eg berre på korleis det går når varene skal leverast, eller om eg skulle vere so uheldig at eg skulle få problem i ettertid.

AeroPetter
0.7 bar
0.7 bar
Sted: Rogaland

Legg inn av AeroPetter » 13 okt 2003, 18:46

Heisann.
Ville bare legge til at jeg var hos Speedparts på fredag som var, og fikk kjempe service. De satt til og med overtid fordi jeg var forsinket. Alle delene var klare da jeg kom!
M86 900 Aero

gjest

hm

Legg inn av gjest » 17 okt 2003, 10:15

Min erfaring er at speedparts leverer ut varer til alle som betaler for seg.

hm

tuning

Legg inn av hm » 17 okt 2003, 10:19

Benytt heller speedpars forhandlere i NORGE.Ekstrøm er ikke oppført som dealer på speedparts.se.

Svar