Forklaring ??

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
MrViggen
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 153
Registrert: 11 jul 2005, 01:00
Sted: Lillestrøm

Forklaring ??

Legg inn av MrViggen » 22 jan 2006, 23:15

Hva betyr egentlig dette ? og hva koster det ?

"""Som jag skrev i den förra tråden om 6pkt subframe stag:
Jag hade nya pf-bussningar, nya H&R progressiva fjädrar och justerbara Koni innan jag monterade staget.
Det drog i ratten som bara FY med 430hk/500Nm.
Efter montering full gas med en hand på ratten= No problem! """
Saab Viggen 00 mod
Blå..
Hirsh tuning
Første Saab jeg eier.

Mangler det noe info her ?? gi meg et hint

Henrik N380
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 991
Registrert: 27 okt 2004, 01:00
Bil: Nei..
Sted: Oslo

Legg inn av Henrik N380 » 22 jan 2006, 23:24

Velkjent saabfenomen! Du med viggen burde være klar over problemet. Om ikke gir du ikke nok gass :twisted: :lol:


tror jeg.... :oops:

Brukeravatar
matrox N522
MAX BOOST
Innlegg: 2089
Registrert: 14 mar 2005, 01:00
Medlemsnummer: N522
Navn: Eskil Bjerke
Sted: Østre Toten

Legg inn av matrox N522 » 22 jan 2006, 23:39

Koster vel 2300 kr på speedparts.
Er for og stive opp bilen litt =)




http://www.speedparts.se/prod/sp_ch_stag.shtml
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963

VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt

Eskil || N522

Brukeravatar
Henrik N449
Overload!!!
Innlegg: 1943
Registrert: 10 nov 2004, 01:00
Sted: Drammen

Re: Forklaring ??

Legg inn av Henrik N449 » 22 jan 2006, 23:45

MrViggen skrev:Hva betyr egentlig dette ? og hva koster det ?

"""Som jag skrev i den förra tråden om 6pkt subframe stag:
Jag hade nya pf-bussningar, nya H&R progressiva fjädrar och justerbara Koni innan jag monterade staget.
Det drog i ratten som bara FY med 430hk/500Nm.
Efter montering full gas med en hand på ratten= No problem! """
hehe, hva det betyr, som i oversatt?
om det var det du mente eller ikke, så gjør jeg et halvhjertet forsøk!

Jeg hadde nye powerflex foringer, nye H&R progressive fjærer og justerbare koni før jeg monterte subframe staget.
Det dro som bare FY i rattet med 430hk/500nm (bilen styrer av seg selv ved pådrag)
Etter monteringen av subframe staget kunne jeg gi full gass med en hånd på rattet, ikke no problem!
Medlemsnr. N449

-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero

Dagens værmelding: Vær snill og grei

Brukeravatar
matrox N522
MAX BOOST
Innlegg: 2089
Registrert: 14 mar 2005, 01:00
Medlemsnummer: N522
Navn: Eskil Bjerke
Sted: Østre Toten

Legg inn av matrox N522 » 22 jan 2006, 23:51

Skulle ha det inn med skje også ja :lol:
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963

VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt

Eskil || N522

Brukeravatar
MrViggen
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 153
Registrert: 11 jul 2005, 01:00
Sted: Lillestrøm

Legg inn av MrViggen » 23 jan 2006, 01:27

vell ikke direkte oversatt jeg mente, men hva er egentlig de delene han snakker om,, det staget ser jeg jo på linken, under motoren ser det ut til.. men her er det vel motoren skal ut ved en kolisjon.. virker ikke helt trykt og hva med forsikringen hvis det skulle skje noe..
Saab Viggen 00 mod
Blå..
Hirsh tuning
Første Saab jeg eier.

Mangler det noe info her ?? gi meg et hint

Brukeravatar
Saab900STCR
MAX BOOST
Innlegg: 2211
Registrert: 07 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N652
Navn: Anders Alkevad
Bil: Ng900 Turbo
Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund

Legg inn av Saab900STCR » 23 jan 2006, 03:16

Se på den bilden en gång till!
Om du krockar framifrån, tror du motorn klarar att böja subframen?
Det tror inte jag, den går bakåt och så ned bakom subframen.
Där sitter staget, ja!
Men det är inte så kraftigt att det hindrar motorns deformationsväg så mycket.
Hur du gör är din ensak! :)
Men du kan gärna få sitta på en tur i vår, då kommer du garanterat att förstå vad jag menar! :D

Mvh Anders

Ps.
Det inlägget på det svenska forumet var inte riktat till dig.
Det skrev jag för dom som menade att det var nog med bussningar och bättre fjädrar + stötdämpare.

Ds.
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!! ;-)

Svar