cluch....
Moderator: Moderatorer
- WilliamN582
- 1.2 bar
- Innlegg: 222
- Registrert: 24 jul 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N582
- Navn: William Olsen
- Bil: Saab 9000 CSE TURBO
- Sted: 2930 Bagn
cluch....
er det fysisk mulig å sette inn en clutch feil?
tror det kan ha skjedd, for jeg har ikke peil på bil, men jeg får ikke luftet clutchen...
har prøvd å
-presse veske
-suge veske
noen som vet.... haster?!!
tror det kan ha skjedd, for jeg har ikke peil på bil, men jeg får ikke luftet clutchen...
har prøvd å
-presse veske
-suge veske
noen som vet.... haster?!!
Hardt arbeid skader ikke, men hvorfor ta risikoen
Saab 9000 CSE 2.0T 97mod (BLUE SHADOW)
Saab 9000 t16 89mod (Black-diamond)
member N582
Saab 9000 CSE 2.0T 97mod (BLUE SHADOW)
Saab 9000 t16 89mod (Black-diamond)
member N582
det er rimelig vanskelig å sette en clutsj feil vei ja... du kan nå starte med å forklare hvordan du lufter... alle trinn..
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- WilliamN582
- 1.2 bar
- Innlegg: 222
- Registrert: 24 jul 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N582
- Navn: William Olsen
- Bil: Saab 9000 CSE TURBO
- Sted: 2930 Bagn
-pumper pedalen, opner luftenippelen mens pedalen er inne og så stenger...
gjort det minst 30-40ganger
med suging har jeg lånt verktøy fra et verksted..
den setter jeg på luftenippelen...
gjort det minst 30-40ganger
med suging har jeg lånt verktøy fra et verksted..
den setter jeg på luftenippelen...
Hardt arbeid skader ikke, men hvorfor ta risikoen
Saab 9000 CSE 2.0T 97mod (BLUE SHADOW)
Saab 9000 t16 89mod (Black-diamond)
member N582
Saab 9000 CSE 2.0T 97mod (BLUE SHADOW)
Saab 9000 t16 89mod (Black-diamond)
member N582
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1263
- Registrert: 29 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N 88
- Bil: 9000 Aero M96 9-5 Estate M07
- Sted: Levanger
- WilliamN582
- 1.2 bar
- Innlegg: 222
- Registrert: 24 jul 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N582
- Navn: William Olsen
- Bil: Saab 9000 CSE TURBO
- Sted: 2930 Bagn
har prøvd det jeg å, men det går ikke...
prøvd å presse veske fra nippelen og inn i gearkassen og opp til (pedalen), men det stopper der....
skrudde av slangen på toppen av den sylinderformede pumpa og det kommer dit, men ikke lenger
prøvd å presse veske fra nippelen og inn i gearkassen og opp til (pedalen), men det stopper der....
skrudde av slangen på toppen av den sylinderformede pumpa og det kommer dit, men ikke lenger
Hardt arbeid skader ikke, men hvorfor ta risikoen
Saab 9000 CSE 2.0T 97mod (BLUE SHADOW)
Saab 9000 t16 89mod (Black-diamond)
member N582
Saab 9000 CSE 2.0T 97mod (BLUE SHADOW)
Saab 9000 t16 89mod (Black-diamond)
member N582
- WilliamN582
- 1.2 bar
- Innlegg: 222
- Registrert: 24 jul 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N582
- Navn: William Olsen
- Bil: Saab 9000 CSE TURBO
- Sted: 2930 Bagn
har du prøvd å løsne på slangen som går inn på slavesylindera? slik at du kan se om det "flower" gjennom slangen? har du overhalt slaven eller master? eller KUN bytta clutsj?? dette er mest sansynelig luft i sysemet.. jeg har ikke så mye peil på 9000, desverre.
Er det mye fortskjell i fra og900?
Er det mye fortskjell i fra og900?
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
-
- 1,5 bar
- Innlegg: 397
- Registrert: 24 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 126
- Navn: Børge Elle
- Sted: Oslo
det finnes forskjellige typer clutch og slaver til 9k'er (ihvertfall de siste årene) som passer på, men som ikke funker som de skal. Snap-drive presterte å gjøre dette på min. Hadde fått feil deler fra Saab-huset ... kjedelig for dem...
Børge Elle N126
2003 9-3
1991 og900 prosjekt
1997 CSE 9000
EX
2006 9-5
2003 9-3
1991 og900 prosjekt
1997 CSE 9000
EX
2006 9-5
- Audun N346
- 1,5 bar
- Innlegg: 447
- Registrert: 09 apr 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 346
- Navn: Audun
- Bil: 9-3 TiD 2002
- Sted: Trondheim
Det er fullt mulig å sette clutchlamellen feil vei, i alle fall på OG900, så da kan det godt hende det går på 9k å...
(Vet av erfaring
)
Og med lamellen feil vei, da gikk det ikke å løse helt ut clutchen, virka som det var mye luft i systemet...
(Vet av erfaring

Og med lamellen feil vei, da gikk det ikke å løse helt ut clutchen, virka som det var mye luft i systemet...

Audun, N346
- Saab 9-3 TiD '02
X SAAB 900 Jubileum m88 (-84T16 motor)
If it aint broke, modify it!
- Saab 9-3 TiD '02
X SAAB 900 Jubileum m88 (-84T16 motor)

If it aint broke, modify it!
- 9000 Geir N371
- 1.2 bar
- Innlegg: 226
- Registrert: 29 nov 2004, 01:00
- Sted: Ågotnes
Verkstedet som tok cluchen min sa også de fikk feil fra Saab. De hadde inn og ut gearkassen noen ganger visstnok. Mye ekstra arbeid på de...B.Elle skrev:det finnes forskjellige typer clutch og slaver til 9k'er (ihvertfall de siste årene) som passer på, men som ikke funker som de skal. Snap-drive presterte å gjøre dette på min. Hadde fått feil deler fra Saab-huset ... kjedelig for dem...
Geir
-91 9000 CD 2.3i
-91 9000 CD 2.3i
- WilliamN582
- 1.2 bar
- Innlegg: 222
- Registrert: 24 jul 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N582
- Navn: William Olsen
- Bil: Saab 9000 CSE TURBO
- Sted: 2930 Bagn
sant det... er ingen motstand i pedalen...Audun N346 skrev:Det er fullt mulig å sette clutchlamellen feil vei, i alle fall på OG900, så da kan det godt hende det går på 9k å...
(Vet av erfaring)
Og med lamellen feil vei, da gikk det ikke å løse helt ut clutchen, virka som det var mye luft i systemet...
så da må jeg dele motor og gearkasse igjen??
er ikke så¨stor jobb, men ville ikke gjøre det hvis det ikke var mulig...
Hardt arbeid skader ikke, men hvorfor ta risikoen
Saab 9000 CSE 2.0T 97mod (BLUE SHADOW)
Saab 9000 t16 89mod (Black-diamond)
member N582
Saab 9000 CSE 2.0T 97mod (BLUE SHADOW)
Saab 9000 t16 89mod (Black-diamond)
member N582
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1263
- Registrert: 29 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N 88
- Bil: 9000 Aero M96 9-5 Estate M07
- Sted: Levanger
- WilliamN582
- 1.2 bar
- Innlegg: 222
- Registrert: 24 jul 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N582
- Navn: William Olsen
- Bil: Saab 9000 CSE TURBO
- Sted: 2930 Bagn