Lugging

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
mknestang
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 279
Registrert: 04 jan 2005, 01:00
Sted: Lillehammer

Lugging

Legg inn av mknestang » 30 jan 2006, 11:59

Her en dag da jeg ga på skikkelig slik at den orginale måleren i bilen gikk godt over på rød og det lugget som bare det. Den har aldri ladet sånn før, så jeg er litt usikker på hvorfor den gjorde det nå.

Noen som vet hva dette kan skyldes!?
Mvh Morten

-04 mod Saab 9-5 2.2 tid
-82 mod Saab 900 GL - Solgt
-87 mod Saab 900 Turbo 8v - Solgt

Brukeravatar
Morten-N146
MAX BOOST
Innlegg: 2227
Registrert: 01 jul 2003, 01:00
Medlemsnummer: N146
Navn: Morten
Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
Sted: Lillehammer

Re: Lugging

Legg inn av Morten-N146 » 30 jan 2006, 12:14

knemor skrev:Her en dag da jeg ga på skikkelig slik at den orginale måleren i bilen gikk godt over på rød og det lugget som bare det. Den har aldri ladet sånn før, så jeg er litt usikker på hvorfor den gjorde det nå.

Noen som vet hva dette kan skyldes!?
Trykkvakta slår inn når bilen overlader så det var nok den. Men hvorfor den ladet så mye? Regner med at det var kaldt da det skjedde? Og at det ikke har skjedd mer enn en gang. Da kan det være is/kulde som har gjort at wastegate-staget har hektet seg e.l.

M
NG9-5 Aero T4 XWD 2010 Hirsch: http://www.garaget.org/?car=333137
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048

Brukeravatar
mknestang
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 279
Registrert: 04 jan 2005, 01:00
Sted: Lillehammer

Legg inn av mknestang » 30 jan 2006, 12:46

Tja.. det var jo ganske kaldt, men jeg hadde jo kjørt bilen en stund før det skjedde.
Og det skjedde kun en gang, ville liksom ikke teste noe mer, siden jeg er litt usikker på hvor bra det er liksom.
Mvh Morten

-04 mod Saab 9-5 2.2 tid
-82 mod Saab 900 GL - Solgt
-87 mod Saab 900 Turbo 8v - Solgt

Brukeravatar
Morten-N146
MAX BOOST
Innlegg: 2227
Registrert: 01 jul 2003, 01:00
Medlemsnummer: N146
Navn: Morten
Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
Sted: Lillehammer

Legg inn av Morten-N146 » 31 jan 2006, 08:10

knemor skrev:Tja.. det var jo ganske kaldt, men jeg hadde jo kjørt bilen en stund før det skjedde.
Og det skjedde kun en gang, ville liksom ikke teste noe mer, siden jeg er litt usikker på hvor bra det er liksom.
Farlig er det ikke i og med at trykkvakta funker.
NG9-5 Aero T4 XWD 2010 Hirsch: http://www.garaget.org/?car=333137
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048

Brukeravatar
mknestang
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 279
Registrert: 04 jan 2005, 01:00
Sted: Lillehammer

Legg inn av mknestang » 31 jan 2006, 09:29

OK...

Men er det større sjangse for at dette skjer hvis det er kaldt ute?
Mvh Morten

-04 mod Saab 9-5 2.2 tid
-82 mod Saab 900 GL - Solgt
-87 mod Saab 900 Turbo 8v - Solgt

Brukeravatar
Morten-N146
MAX BOOST
Innlegg: 2227
Registrert: 01 jul 2003, 01:00
Medlemsnummer: N146
Navn: Morten
Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
Sted: Lillehammer

Legg inn av Morten-N146 » 31 jan 2006, 10:06

knemor skrev:OK...

Men er det større sjangse for at dette skjer hvis det er kaldt ute?
Tja. Forbigående problemer er vanskelig å sette en diagnose på. Bare spør doktere :roll:

Da kalles det virus...
NG9-5 Aero T4 XWD 2010 Hirsch: http://www.garaget.org/?car=333137
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048

Svar