Deriverte og integraler
Moderator: Moderatorer
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Deriverte og integraler
Jeg synes bare det blir mer å mer av dette, det kommer liksom inn i stadig flere fag jeg tar. Jeg er ikke veldig begeistret for integraler, men derivasjon er greit nok. Så jeg sitter og lurer litt på hvor mange her som faktisk bruker dette i arbeidet sitt. De jeg har snakket med sier at de lærte det på skolen, men bruker det så å si aldri..
jeg lager derfor en liten, og annerledes avstemning her 
- Morten N106
- Overload!!!
- Sted: Gjøvik
- Kontakt:
Bruker det aldri i jobbsammenheng, er u(t)dannet dataingeniør, men jobbmessig er jeg nok helt i utkanten av den utdannelsen 
Er vel bare en spesiell gren kodeslaver som har noe praktisk daglig bruk for dette, samt byggingeniører etc.
Jeg har forøvrig fortsatt mareritt om min første fysikkforelesning, da den rare fyren der fremme dro frem integraler som var lengre enn et vondt år, og deretter presterer å si at ".. for de fleste av dere er jo dette trivielt, for andre er det enkel substitusjon..." - Kan si jeg meldte meg ut litt etter det
Er vel bare en spesiell gren kodeslaver som har noe praktisk daglig bruk for dette, samt byggingeniører etc.
Jeg har forøvrig fortsatt mareritt om min første fysikkforelesning, da den rare fyren der fremme dro frem integraler som var lengre enn et vondt år, og deretter presterer å si at ".. for de fleste av dere er jo dette trivielt, for andre er det enkel substitusjon..." - Kan si jeg meldte meg ut litt etter det
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Kontakt:
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Kontakt:
nei, jeg studerer i stavanger(UiS). skulle egentlig ta bachelor i bygg, og master i industriell økonomi. søkte derfor på masteren, og ble tatt opp til den. så nå holder jeg på med bachelor i bygg. men da jeg søkte var jeg ikke sikker på den masterutdanninga. jeg skal nå skifte master, for til høsten blir det mulig å ta master i konstruksjon her i stavanger.
det var en rotete forklaring kanskje, men ikke så lett å forklare kort..
det var en rotete forklaring kanskje, men ikke så lett å forklare kort..
- Petter_N261
- 0.7 bar

- Medlemsnummer: 261
- Bil: Saab 9-5 og Saab 9-3
- Sted: Tønsberg
Ved beregning av bevegelser (f.eks støtdempere) bruker man ofte differensialligninger, og da må man kunne integralregning (og dermed også derivasjon).
I en bilklubb er vi vel over gjennomsnittet interessert i bevegelse, så konklusjonen må være at JA, derivering/integralregning er absolutt relevant!
Som kjemiker bruker jeg integralregning til å beregne arealet under kurver (utskrifter fra detektorer), som er direkte relatert til mengde stoff.
Ja, der hørtes jeg ut som en ekte nerd..
I en bilklubb er vi vel over gjennomsnittet interessert i bevegelse, så konklusjonen må være at JA, derivering/integralregning er absolutt relevant!
Som kjemiker bruker jeg integralregning til å beregne arealet under kurver (utskrifter fra detektorer), som er direkte relatert til mengde stoff.
Ja, der hørtes jeg ut som en ekte nerd..
-
ArntR N315
- 2.0 bar

- Sted: Alta, Finnmark
- Audun N346
- 1,5 bar

- Medlemsnummer: 346
- Navn: Audun
- Bil: 9-3 TiD 2002
- Sted: Trondheim
-
Henrik N380