I det siste har jeg måttet bruke makt for å få spyleren til å starte. Og i det Trønderske gråværet og saltlaken er ikke det så gunstig...
Er det noen som vet om det lar seg gjøre å friske opp denne bryteren? Eller bør jeg bare først som sist finne en ny som virker hos hogger eller på eBay eller her på forumet?
Bryter for vindusspyler og900
Moderator: Moderatorer
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
nå vet jeg ikke helt hvorfor du har dette problemet. og snakker du om "hendelen" ved rattet? er det denne du må bruke makt på? i så fall kan kanskje bryteren smøres litt..? men dersom dette startet ganske nylig, og plutselig, så tyder vel det på at det ikke nytter å smøre den. TROR jeg da..
jeg har ihvertfall bryter til deg om du trenger, men det er sikkert mange andre som har også, nærmere trondheim enn det jeg er.

- Vorpenes N459
- 1.2 bar
- Medlemsnummer: 459
- Navn: Lasse Vorpenes
- Bil: Saab 9-3ss 1,8t M03
- Sted: Trondheim
Det er ikke noe problem å fiske den.. er problemet ditt at du må jobbe skikkelig for å få spylinga til å slå seg på? isåfall, så skrur du av hendelen, så ser du på en av sidene, at når du setter bryteren i "spylemodus", så går det ned 1 eller 2 kontakter inni bryteren,, ta å rens de, så vil det funke igjen. du kan også stramma disse litt, men vær forsiktig, slig at du ikke bøyer de ALT for mye..
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Dette stemmer, har selv gjort dette på min bil og det er lett å renovere en slik bryter, det er samme sak med blinklyset, ganske enkelt å renovere..Datapaal N526 skrev:Det er ikke noe problem å fiske den.. er problemet ditt at du må jobbe skikkelig for å få spylinga til å slå seg på? isåfall, så skrur du av hendelen, så ser du på en av sidene, at når du setter bryteren i "spylemodus", så går det ned 1 eller 2 kontakter inni bryteren,, ta å rens de, så vil det funke igjen. du kan også stramma disse litt, men vær forsiktig, slig at du ikke bøyer de ALT for mye..
Styrer med DAB og AUX
Takker.
Litt ulike råd her, men de to siste var best. De to brytertungene var lett tilgjengelige og fikk en omgang fin smergel. Og den ene var grei å bøye litt siden jeg fikk til et mothold ved å stikke en syltynn skrutrekker inn ved hendelen.
Så nå spyles det litt før jeg kommer til anslag med hendelen
Forresten brukte jeg et lite halvminutt på å finne ut hvordan jeg skulle komme til den øverste skruen. Husket jeg hadde gjort det før en gang. Ikke sikkert at alle er klar over det, men både denne og blinkerbryteren demonteres lett ved å først skru ut de to skruen som holder den felles braketten. De to skruene finner en under rattstammen. Så senkes hele stasen og voila en kommer lett til den øverste skruen.
Litt ulike råd her, men de to siste var best. De to brytertungene var lett tilgjengelige og fikk en omgang fin smergel. Og den ene var grei å bøye litt siden jeg fikk til et mothold ved å stikke en syltynn skrutrekker inn ved hendelen.
Så nå spyles det litt før jeg kommer til anslag med hendelen

Forresten brukte jeg et lite halvminutt på å finne ut hvordan jeg skulle komme til den øverste skruen. Husket jeg hadde gjort det før en gang. Ikke sikkert at alle er klar over det, men både denne og blinkerbryteren demonteres lett ved å først skru ut de to skruen som holder den felles braketten. De to skruene finner en under rattstammen. Så senkes hele stasen og voila en kommer lett til den øverste skruen.
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Sted: oslo
- Kontakt: