Saab 9000 T 85- modell Magnetventil tikker HJELP

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
turbob

Saab 9000 T 85- modell Magnetventil tikker HJELP

Legg inn av turbob » 01 jul 2005, 21:50

Hei

har noen feil med min saab 9000 T 85 modell som jeg vill rette opp i ,

følgende er byttetKomplett turbo

Magnetventil

Apc boks

intercooler

tilskuddsventil

tomgangsmotor

luftmengdemåler

Enda funker ikke turboen den er helt slapp og død ..MEN
Magnetventilen den med tre vakumslanger på lager en utrolig irriterende lyd tik tikk tikk tikk tikk meget hurtig å fort!!! hvorfor? hva styrer magnetventil?

Er det noen som vet hva feile kan være? jeg kom meg ikke inn på Forumet .. pleas svar om du har en liten anelse om hva det er ..

Bensin trykksregulator er byttet til 3.0 BAr

Andrè

Brukeravatar
Rune N35
MAX BOOST
Innlegg: 2951
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Sted: Årnes, Romerike

Legg inn av Rune N35 » 01 jul 2005, 22:33

Flytter denne fra Deler Selges til Turboforumet.
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 02 jul 2005, 10:58

Få skrudd til bankesensoren på motoren din med korrekt moment. For 900 sin del er korrekt moment 14Nm, veit ikkje om det er det same for 9k.
Om bankesensor er defekt eller ikkje er korrekt teita vil den sende feilsignal til APC, og kan resultere i at MV vil ligge å smette.

Om ikkje det hjeld kan det være bremselyskontakta som køddar med deg.
Om den er i ustand vil den punktere turbotrukket i tide og utide, slik at MV-en vil ligge å smette, og du vil dermed ikkje lade særlig meir enn grunnladetrykk.

Test

koble bort hele

Legg inn av Test » 25 feb 2006, 10:57

koble bort hele magnetventil driten :P er bare til bry.. slangen fra snegle huset kobler du rett inn på wasgaten.. dem to andre blinder du bare :D

Ronny_N169
Overload!!!
Innlegg: 1346
Registrert: 27 mar 2003, 01:00
Sted: Sarpsborg
Kontakt:

Legg inn av Ronny_N169 » 25 feb 2006, 11:26

TIr skrev:koble bort hele magnetventil driten er bare til bry.. slangen fra snegle huset kobler du rett inn på wasgaten.. dem to andre blinder du bare
magnetventil uten strøm= slange fra snegle hus inn på wastegate = grunntrykk = 0,4 bar. Følg heller Hjelle N6 råd og feilsøk.
To crash with a Volvo is extremely safe.
... if you`re sitting in a Saab.

Svar