Fusking ved p?drag...(ved 1 bar)

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Griffin N430
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 762
Registrert: 24 mai 2004, 01:00

Fusking ved pådrag...(ved 1 bar)

Legg inn av Griffin N430 » 21 feb 2006, 23:03

Har en veldig irriterende problem med min T16, da den begynner å fuske/hakke når turbotrykket begynner å nærme seg 1 bar...!
Har ladet 1,4 bar uten problemer før, men det har blitt sånn plutselig...! Trodde først det var av de bosch pluggene med "fire hoder" som gjorde det, men nå som jeg har kjøpt NGK BCP7ES plugger som jeg satte til 0,7mm, så regnet jeg med at problemet var løst, men neida... :cry:

Tenninga skal være riktig stilt på 16 grader og bilen går som normalt ellers, men når trykket kryper over 1 bar så begynner det å fuske...

Hva kan det være?? :?
Sist redigert av Griffin N430 den 21 feb 2006, 23:14, redigert 1 gang totalt.

Griffin N430
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 762
Registrert: 24 mai 2004, 01:00

Legg inn av Griffin N430 » 21 feb 2006, 23:13

Skal prøve å gå gjennom alle vacumslangene i morgen, å se om det kanskje kan være feilen...! :)

Brukeravatar
Vorpenes N459
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 261
Registrert: 23 mai 2005, 01:00
Medlemsnummer: 459
Navn: Lasse Vorpenes
Bil: Saab 9-3ss 1,8t M03
Sted: Trondheim

Legg inn av Vorpenes N459 » 21 feb 2006, 23:14

skal ikke teninga være 18 eller 20 grader? kan vel være bensintilførselen da!
har opplevd dette når d er lite bensin på tanken! men det kan vel være bensinpumpa eller bensinfilter.. lett litt på forumet om dette! det har blitt tatt opp før
Saab 900 T8 1987 // 1bar// Jt 3" (solgt)
Saab 900 Turbo 1995 (Solgt)
Saab 9-3ss 1,8t 2003

Lasse N459

Griffin N430
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 762
Registrert: 24 mai 2004, 01:00

Legg inn av Griffin N430 » 21 feb 2006, 23:33

vorlas_N459 skrev:skal ikke teninga være 18 eller 20 grader? kan vel være bensintilførselen da!
har opplevd dette når d er lite bensin på tanken! men det kan vel være bensinpumpa eller bensinfilter.. lett litt på forumet om dette! det har blitt tatt opp før
Tror tenninga på en T16 skal være 16 grader uten vacum. På T8 skal det vel være noe høyere, slik du sier...!

Skal også sjekke bensinfilteret og pumpa...! Kan man forresten måle hvor mye strøm pumpa bruker? Så man kan finne ut om den er slitt....pleier vel som regel å bruke mer strøm da...? Kan også måle om det er tilstrekkelig med spenning på pumpa...!

Brukeravatar
Saab900STCR
MAX BOOST
Innlegg: 2211
Registrert: 07 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N652
Navn: Anders Alkevad
Bil: Ng900 Turbo
Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund

Legg inn av Saab900STCR » 22 feb 2006, 01:14

Check plugger å det som har med tändning att göra.
Ladetrykk är för gnistan som pluggarna ska ge som att blåsa på ett stearinljus.
Ju mer ladetrykk=ju bättre gnista måste man ha.

Mvh Anders
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!! ;-)

Griffin N430
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 762
Registrert: 24 mai 2004, 01:00

Legg inn av Griffin N430 » 25 feb 2006, 13:58

Har løst problemet....! Det var fordelerlokket som satt litt skjevt...! Også justerte jeg ned pluggene til 0,6 mm!

Svar