Kan noen hjelpe meg med en ng900 stopper bare

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
ERLING N616
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 47
Registrert: 29 mai 2005, 01:00
Kontakt:

Kan noen hjelpe meg med en ng900 stopper bare

Legg inn av ERLING N616 » 12 mar 2006, 15:06

Bilen kubber når jeg drar den opp i 5000-6000rpm...
Noen som har vert borti noe lignende....
Lar den stå noen minutter så starter den igjen harker litt så går den vanlig igjen.. Jaja vanlig og vanlig tomgangen ligger jo på over 1100rmp.... Eg vet ikke hva som er vanlig på denne bilen men synes det er litt høyt med 1100rmp på tomgang men ikke vet jeg..
MVH

Brukeravatar
ERLING N616
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 47
Registrert: 29 mai 2005, 01:00
Kontakt:

Legg inn av ERLING N616 » 12 mar 2006, 17:02

Må korigere det første innlegget mitt....
Er når jeg slipper den ned igjen på tommgang det skjer...
Da klarer ikke den og holde seg selv i gang....
Men når jeg starter den på nytt går den helt fint på tommgang....
MVH

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 12 mar 2006, 17:29

Har du prøvd å rense tomgongsmotoren?

Brukeravatar
ERLING N616
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 47
Registrert: 29 mai 2005, 01:00
Kontakt:

Legg inn av ERLING N616 » 12 mar 2006, 17:47

Nei hvordan skal jeg gjøre det da??
Har tatt den av no vist det er den jeg tror det er....

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 12 mar 2006, 18:07

ERLING N616 skrev:Nei hvordan skal jeg gjøre det da??
Har tatt den av no vist det er den jeg tror det er....
Den sit like ved spjellhuset.
Hadde en M91 9000 2.3 Turbo med like sympton som din bil, etter eg tok av denne ventilen (også kalla IAC-ventil) og fikk vekk værste oljegørra av slangar og sjølve ventilen ordna det seg for min del ihvertfall.
Eg gjorde reint med å drage gjennom filler, både gjennom ventil og slangar. Kan ikkje huske at eg brukte noko spesiellt stoff får å få vekk gugga.

Brukeravatar
ERLING N616
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 47
Registrert: 29 mai 2005, 01:00
Kontakt:

Legg inn av ERLING N616 » 12 mar 2006, 19:09

Var ikke mye gugge der, men det er no tatt vekk det som var... noen andre tipps?? Skal ta meg en prøvetur og se om det hjalp, fikk testet den tomgansventilen og den så ut til å fungere..
Er vel en ventil ikke en pumpe eller er det jeg som roter no???

Brukeravatar
ERLING N616
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 47
Registrert: 29 mai 2005, 01:00
Kontakt:

Legg inn av ERLING N616 » 13 mar 2006, 20:02

Tusen takk for tipset, ser ut som at det hjalp :D 8)

Svar