Ekstralysmontering

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Ekstralysmontering

Legg inn av Hjelle, N6 » 18 mar 2006, 21:13

Korleis brukar folket å montere ekstralys?
På 90-en hadde eg tidligare to stk Bosch Big Knick 225 (jada, pinglete), men sidan eg har planar om salg av bilen vart dei montert av, og eg monterte to stk 150mm lys ifrå Biltema (Bigie heitte dei vel). Kjøpte slike Bosch-fester på Mekomomen som er festa bak støtfangaren som held lyktene i underkant, og i overkant er dei støtta med toppstag, brukte her Hella sine runde stag.
Problemet med Bosch-lyktene er at dei er alt for store for 900/90/99 om en skal få opne panseret på ein normal måte.

Spørsmålet er igrunnen om nokon har tips/erfaringar til feste der lykta kan takast av (veit Hella her, men kan ikkje finne på webben), eller komplette ramper.
Har sett på Lighton sine ramper, og det ser du svært ut. Nokon som veit om andre modellar, evt har prøvd denne?

Brukeravatar
doc N544
0.7 bar
0.7 bar
Sted: Fränsta, Sverige

Legg inn av doc N544 » 19 mar 2006, 22:56

Hjelle,

Vil du fikse det enkelt og billig selv, kan du kikke på mitt forslag. Det fungerer og er ganske diskret når lyktene er tatt av.

Om jeg oppfattet spørsmålet ditt riktig vil du ha en enkel mulighet til å plukke extrelysene av og på, ikke at de bare rett og slett sitter fast.

Ikke noe problem det.

Bruk trykkluftskoblinger, en hun og en hann-kobling, den ene setter du på festet som er festet til støtfangeren og den andre fester du på extralyset. ( Naturligvis må du evt. borre ut hullene noe for å få de på plass og du må velge koblinger som har utvendige gjenger med plass for muttrer. )

Vips, trykk extralyset ned på koblingen, klikk - det låser fast, ett trykk til så slipper låsningen og du kan ta bort det.
Vil du bruke øvre støttestag rekker det jo med en velplassert skrue for å ordne fleksibiliteten der.

Om du setter hun-koblingen på ekstralyset minsker du mulighetene for problem med smuss i koblingen når du kjører uten extralysene på. Det er ikke helt borte å plugge hullet i koblingen

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 21 mar 2006, 12:45

Hm, det er eit tips som kan være aktuellt.
Får sjå neste gong det er dags å montere ekstralys. :)

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 18 jul 2006, 21:04

Er tid for å begynne å stusse i dette (det er for seint når kulda kjem), eg har igrunnen bestemmt meg for å være litt "gal" og sette dit tre BigKnick iår. To vert noget pinglete :|
Har bestemmt meg for Doc sitt forslag, slik at en effektivt kan plukke vekk lyktene når dei ikkje er nødvendig. Får oppsøke Tess eller lignandes, og handle koplingar.

I forbindelse dukkar det opp to sprøsmål.
1. Har tenkt å bruke slike Bosch-fester for montering i originale hol bak støtfangar. Nokon som huskar om det er feste her for to eller tre lykter?

2. Skal en bruke desse hurtigkoplingane, er det også ein fordel med hurtigkopling på straumen. Nokon som har forslag til produkt? Må tåle litt effekt ;) Ser for meg tre tilkoplingpunkt (slik at eg evt. kan ta vekk den tredje lykta av ulike årsaker).

Lysa vert somsagt Big Knick 225, er rett nok spent på korleis det vert med blå lykteglas i kombinasjon med raud bil... Har ein misstanke om at kvite lykteglas hadde vore betre. :roll:

Brukeravatar
Martin Aronsen
0.7 bar
0.7 bar
Medlemsnummer: N620
Sted: Moss

Legg inn av Martin Aronsen » 22 jul 2006, 06:31

Mens vi nå allerede er inne på temaet.

Jeg går ut ifra at jeg må ha noe ekstra i vinter. Spesielt i desember, da det er aller mørkest.

#1 Hvordan kobles dette til? En liten kabel fra eksisterende lys, eller bruke de som er der som styrestrøm til et relé. Regner med at et par bøtter trekker kraftig med strøm, og vil kreve mandigere kabel.

#2 Hvor mange? Klarer det seg med to stk på grillen? Noen som evt har bilde av noe.

#3 Hvordan er disse ekstralysene fra SP? Misstenker av de kommer for lavt.
Martin, N620

'00 Saab 9-3 2.0L SE

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 22 jul 2006, 09:43

#1: Eg brukar å legge opp eit ekstra rele for ekstralysa. Dette vert so kopla ihop med det eksisterande releet, slik at en brukar den originale lysbrytaren til å betjene fjernlys/ekstralys. Monterar også ein eigen brytar til ekstralysa, slik at en kan slå av dei ved behov (som fks. når en skal blende ned på lengre rettstrekk). Til din bil finns det eit ekstralysmonteringssett å få kjøpt på SAAB, med original brytar og ein del av kablane du treng.

#2: Det spørs kva type lys du skal ha. Men dei fleste klarer seg strengt tatt med to. Grunnen til at eg går for tre stykker er at det rett og slett ser pinglete ut med to. Men kjøper du to stk Bosch Big Knick 225 evt. 175 gir dei ganske bra lys.

#3: Har ikkje erfaring med desse, men en får ei fin montering då. Du får sjå på STCS-forumet, om ikkje det dukkar opp erfaringar med denne rampa her.

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 24 sep 2006, 13:12

Oppdatering:
Har kjøpt inn tre stykk kvite Big Knick 225 med parklys.
Bestillte også slike Bosch-fester i støtfangar, men ser ut som dei ikkje er råd å få taki. Nokon som veit om andre alternativ her?
Slik det ser ut no endar eg opp med noko slikt:
http://www.biltema.no/products/product. ... emId=91030
Nokon som har erfaringar med denne typen ramper? Synes lyktene kjem ein smule for longt ut med denne...

Har endå ikkje funne hurtigkontakter til el-en, nokon som har tips?

Brukeravatar
Skaten N671
2.0 bar
2.0 bar
Medlemsnummer: N671
Bil: Saab 900 Aero
Sted: Tysnes

Legg inn av Skaten N671 » 24 sep 2006, 15:26

Lyktene kjem långt ned, men dei kjem også långt fram. litt for låndt spør du meg. Kva bil er det du skal ha dei på? Er det fronthengsla panser kan da jo vera ein fordel å båra ned sånne trykklyftkåblingar i fangaren som nevnt tidlegare i tråden.....

Vegard
'82 Saab 99
'86 Saab 900 Aero (go' bilen)
'98 Peugeot Partner (arbeidsbil)
'99 Saab 9-5

- tlf: 94366164 -
"Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil"

Brukeravatar
Skaten N671
2.0 bar
2.0 bar
Medlemsnummer: N671
Bil: Saab 900 Aero
Sted: Tysnes

Legg inn av Skaten N671 » 24 sep 2006, 15:37

Angåande hurtig kobling på ledningane trur eg at eg ville lagt opp tre sigarettennar kontakta (ho) nett bak grill/fangar, og hatt hann kontaktar på lyktene. Dei tåle ein del strøm og. dei fleste 10A +, ei lykt trekke jo berre ca 5A.
Dei har da du trenge på Biltema....

Vegard.
'82 Saab 99
'86 Saab 900 Aero (go' bilen)
'98 Peugeot Partner (arbeidsbil)
'99 Saab 9-5

- tlf: 94366164 -
"Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil"

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 24 sep 2006, 15:53

Det er sjølvsagt 2.3T-en dei skal på, so en har ikkje problemet med fronthengsla panser der.
At lyktene kjem for longt ned fryktar eg også, at dei stikk litt fram gjer forsovidt ingening. Har leika litt med tanken på å lage ei slik plate sjølv, meir enn at "vinklane" peikar mot bilen istadenfor ifrå bilen. Då må en også lage den plata litt høgre, slik at en går klar fangaren. Men fryktar for at den patenten ikkje vil ta seg bra ut.

Såg på STCS at SAAB har slike festesatsar for ny-fronten, veit nokon om SAAB har slike fester til andregenrasjonsfronten på 9000?

Når det gjeld kontakter har eg ikkje heilt trua på sigaretttendar-løysinga, synes ikkje dei tåler all verden før det vert dårlig kontakt. Då legg eg heller opp eit vanlig kabelsko-system, men takk for tipset.

Brukeravatar
Surbotaab N369
Overload!!!
Medlemsnummer: 369
Sted:

Legg inn av Surbotaab N369 » 24 sep 2006, 16:05

Når det gjelder kontaktene... Stikk på ett lokalt huggerid å se om du finner noe der... Er mange forskjellige stikkerer rundtomkring på div biler...

parob
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Bil: '00 9-5 2.0t SE stv.
Sted: Trondheim

Legg inn av parob » 25 sep 2006, 09:13

Hjelle, N6 skrev:Oppdatering:
Du er klar over at tre stykk ekstralys ikke er tillatt?
Ifølge regelverket så skal ekstralys være enten 2 stk, 4 stk, osv. Samtidig som antall lux totalt der fremme ikke skal overskride et visst nivå (men akkurat der kommer jeg til kort når det gjelder lux og prosentandel og lignende).
2000 9-5 2.0t SE Estate

Brukeravatar
Eirik N396
MAX BOOST
Medlemsnummer: N396
Bil: 95, 99, 90
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg inn av Eirik N396 » 25 sep 2006, 14:17

parob skrev:
Er det noen som kan regelverket for ekstralys, så er det Hjelle! :D

parob
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Bil: '00 9-5 2.0t SE stv.
Sted: Trondheim

Legg inn av parob » 25 sep 2006, 15:29

Eirik N396 skrev:
parob skrev:
Er det noen som kan regelverket for ekstralys, så er det Hjelle! :D
hehe, ok. Jeg skal selvsagt ikke tøffe meg mot et forummedlem med 3000+ innlegg, men jeg mener bestemt dette var nytt regelverk som ble innført for ikke mange år siden.

[edit]: fant dette nå nettopp:

Montering og bruk av fjernlyskastere på kjøretøy under 12000 kg. (Oppdatert 7. februar 2003).
Du kan montere to ekstra fjernlyskastere. Det er ikke tillatt med f.eks. en eller tre.
Det er ingen spesielle krav til montering (høyde/bredde).
Lyktene skal ikke vibrere under kjøring.
Lyktene skal kun lyse sammen med bilens originale fjernlyskastere.
Lyktene kan ha separat bryter.
Maks. luxverdi 480 (100 %).
2000 9-5 2.0t SE Estate

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 25 sep 2006, 15:45

Jeg mener også at tre ekstra fjernlys ikke er lov. Sånn jeg husker det er det på personbiler tillatt med to ekstra, altså totalt fire lyspunkt, og på tungbil to eller fire ekstra, totalt fire eller seks lyspunkt. Sikkert mer rundt dette som jeg ikke husker, er mye jeg har glemt siden jeg tok tungbillappen, og enda mer siden jeg tok personbillappen.. Men akkurat det med tre ekstra fjernlys mener jeg å huske at ikke er lov.

Om en likevel velger å ha det, er jo en annen sak.. Og hvorfor det ikke er lov er jo også et godt spørsmål, i Sverige er det jo nærmest standard.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Svar