9000 89 m/ ACC vifte som går for fult
Moderator: Moderatorer
- kevin86
- 1,5 bar
- Innlegg: 306
- Registrert: 25 mar 2006, 15:31
- Medlemsnummer: N659
- Navn: kevin Utsi
- Bil: Saab 95 Vector
- Kontakt:
9000 89 m/ ACC vifte som går for fult
Har nylig kjøpt en 9000 som har en kupevifte som går for fult uansett. Tar jeg ut sikringen til ACC så går vifta fortsatt. Noe råd eller tips? Takker for alle svar=)
Arbeidsbil: VW Transporter 08
Privat: Saab 95 02 Vector Estate
Saab 93SS 05 TID
Privat: Saab 95 02 Vector Estate
Saab 93SS 05 TID
Det er etter all sansynlighet reostaten som er gåen. Reostaten er ett komponent som det sitter motstander i. Den sitter montert på viftehuset langt nede på venste side. For å komme til må du demontere plast deksler mellom front ruta og motor rommet og den sorte metallplaten som sitter vertikalt mot motor rommet. Komponentet sitter under en svart colaboks lignede sak. Reostaten tror jeg koster ca 700.- kr
Turbokai N570 Asker
9000cc turbo -87 solgt
9000 cs-93 solgt
9000cse 2.3 t ++-94
9-5 estate2.3 t speedparts steg 3+-99
Ng900 prosjekt-94
9000cc turbo -87 solgt
9000 cs-93 solgt
9000cse 2.3 t ++-94
9-5 estate2.3 t speedparts steg 3+-99
Ng900 prosjekt-94
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Reknar med du har ACC (automatisk klima) sidan du skriv det i emnet.
Den motstanden du meinar Freshmaker er då den som sit bak brytaren som en justerar farta på vifta med om en har manuellt system. Har en ACC har en ikkje denne motstanden bak panelet.
Feilsøking på eldre ACC er visstnok artige greier
Den motstanden du meinar Freshmaker er då den som sit bak brytaren som en justerar farta på vifta med om en har manuellt system. Har en ACC har en ikkje denne motstanden bak panelet.
Feilsøking på eldre ACC er visstnok artige greier

- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Hjelle, N6 skrev:Reknar med du har ACC (automatisk klima) sidan du skriv det i emnet.
Den motstanden du meinar Freshmaker er då den som sit bak brytaren som en justerar farta på vifta med om en har manuellt system. Har en ACC har en ikkje denne motstanden bak panelet.
Feilsøking på eldre ACC er visstnok artige greier
Jeg hadde ikke ac/acc, men hadde en motstand i viftehuset i akvariet, denne jeg snakker om.. Og ja, denne gikk å lodde, men man må ha en tempertauravhengig motstand, dvs. den må ikke bli for varm når man lodder.. Jeg satt med trykkluft for å blåse på etter lodding..
Styrer med DAB og AUX
- kevin86
- 1,5 bar
- Innlegg: 306
- Registrert: 25 mar 2006, 15:31
- Medlemsnummer: N659
- Navn: kevin Utsi
- Bil: Saab 95 Vector
- Kontakt:
Men er nok ikke selve acc panelet som må gjøres noe med siden jeg tok ut sikringen og vifta gikk fortsatt:-/ Er vell den greia som ligger under venstre viskerarm et sted? det mente jo saabhuset, men tror dere det er noe å spare på å kjøpe den i sverige?Hjelle, N6 skrev:Reknar med du har ACC (automatisk klima) sidan du skriv det i emnet.
Den motstanden du meinar Freshmaker er då den som sit bak brytaren som en justerar farta på vifta med om en har manuellt system. Har en ACC har en ikkje denne motstanden bak panelet.
Feilsøking på eldre ACC er visstnok artige greier
Arbeidsbil: VW Transporter 08
Privat: Saab 95 02 Vector Estate
Saab 93SS 05 TID
Privat: Saab 95 02 Vector Estate
Saab 93SS 05 TID
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Viktig å skille mellom AC og ACC så folk ikke blir villedet...Freshmaker N237 skrev:Ligger en motstand i viftehuset.. Jeg hadde kjøpt brukt..
På biler med AC/vanlig varmeapparat så sitter det motstander i viftehuset.
På biler med ACC så sitter det en reostat, den sitter ikke i viftehuset men er festet på ac-pakken lenger til venstre (sett forfra). Reostaten må skiftes om den er ødelagt, den kan ikke repareres.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- kevin86
- 1,5 bar
- Innlegg: 306
- Registrert: 25 mar 2006, 15:31
- Medlemsnummer: N659
- Navn: kevin Utsi
- Bil: Saab 95 Vector
- Kontakt:
Skjønner, da var det enklere å forstå. Men får man tak i det i sverige billigere enn i norge?TT N12 skrev:Viktig å skille mellom AC og ACC så folk ikke blir villedet...Freshmaker N237 skrev:Ligger en motstand i viftehuset.. Jeg hadde kjøpt brukt..
På biler med AC/vanlig varmeapparat så sitter det motstander i viftehuset.
På biler med ACC så sitter det en reostat, den sitter ikke i viftehuset men er festet på ac-pakken lenger til venstre (sett forfra). Reostaten må skiftes om den er ødelagt, den kan ikke repareres.
Arbeidsbil: VW Transporter 08
Privat: Saab 95 02 Vector Estate
Saab 93SS 05 TID
Privat: Saab 95 02 Vector Estate
Saab 93SS 05 TID