Det har vært et vedvzrende problem siden jeg kjøpte den at den ikke går ordentlig på tomgang når den er kald.
Dette arter seg på følgende måte. Starter bilen kald, ikke noe problem i det hele tatt står og går uten problemer. Så kjøerer jeg til lyskrysset borti her. (helt utrolig at vi har det på Fetsund!). Når jeg trår inn klutsjen så går den til normal og deretter litt lavere og "boffer", ser ingen endring på turtallet, men det rister i hele bilen! Og Check Engine lampa lyser etter fire min.
Har hatt den på verksted og skiftet termostat og en temp føler. Men feilen kommer stadig tilbake, nå sist i helga. Leste av feilkode og nok en gang var det tempgiver til kjøleveske. Etter avlesningen ville ikke bilen starte med en gang, bare døde

Et visst merkeverksted her på østlandet skjønner ikke hva det kan være, har aldri vært borti det før, så det virker som om det litt er mitt problem! Men det de sier er at det er vanlig at biler ikke går ordentlig på tomgang når det er så kaldt som det er nå (- 10)

Noen her som har vært borti det samme?