185 hk vs 150
Moderator: Moderatorer
185 hk vs 150
Skal kjøpe 9-3 turbo. Det står mellom en med 185 hk 2000 mod. og en med 150 hk 2001 mod. Begge gått ca 90000 km. Jeg er ikke avhengig av trøkken fra 185 hk men det hadde vært morro. Så til det jeg lurer på. Er de like driftssikker?? Annenhandsverdi?
Erfaringer noen?
Erfaringer noen?
- matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
Jeg har en 2000 års mod, 9-3 med 185 gamp.
Går i allefall veldig bra. Du merker godt de 25 hestekreftene ekstra som er i den motoren mot 150'n.
Men sånn ellers vet jeg ikke om noen store forskjeller.
Det er det sikkert en god del her inne på forumet som evt kan fortelle deg

Går i allefall veldig bra. Du merker godt de 25 hestekreftene ekstra som er i den motoren mot 150'n.
Men sånn ellers vet jeg ikke om noen store forskjeller.
Det er det sikkert en god del her inne på forumet som evt kan fortelle deg

Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
- Glenn N101
- 1,5 bar
- Innlegg: 391
- Registrert: 13 jun 2003, 01:00
- Sted: Narvik
Du må vel kanskje se på fargen på bilene, en bil med med metallic lakk er nok mere lettsolgt en en som er f.eks hvit. Hvordan er utstyrsnivået, har den ene skinn, aut klima og slikt. Hvordan er tilstanden på de to bilene, f.eks. bulker, lakkskader, slitasje, hvilke felger følger med bilene
Tror jeg ville ha valgt den som er i best stand, og med mest utstyr.
Å trimme en 150hk koster ikke allverden.
Tror jeg ville ha valgt den som er i best stand, og med mest utstyr.
Å trimme en 150hk koster ikke allverden.
Glenn N101
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
- matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
Begge sort. Utstyrsmessig nesten identiske biler. Den ene her:
http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1011344
Den andre ventes inn av en annen forhandler. Glemte å spørre hvilke felger.
Men sikkert 16" ??
http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1011344
Den andre ventes inn av en annen forhandler. Glemte å spørre hvilke felger.

- matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
- Kongpetrus
- 2.0 bar
- Innlegg: 846
- Registrert: 20 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 300
- Navn: Petter Danielsen
- Bil: Viggen fakecab
- Sted: Oslo
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Tabellen finner dere hær:
http://www.zsh.net/saabengines-1.0.xls
Forfatter sier det kan være noen småfeil.
http://www.zsh.net/saabengines-1.0.xls
Forfatter sier det kan være noen småfeil.
- Kongpetrus
- 2.0 bar
- Innlegg: 846
- Registrert: 20 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 300
- Navn: Petter Danielsen
- Bil: Viggen fakecab
- Sted: Oslo