Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
-
Kontakt:
Legg inn
av Eirik N396 » 05 apr 2006, 14:03
GunR N326 skrev:Hva er det Datapaal har quotet galt??

Har lest gjennom flere ganger, finner ikke feilen, er jeg blitt dum eller??

Sist endret av Datapaal N526 den Ons Apr 05, 2006 7:42 am, endret 2 ganger
det var ingenting farlig sto bare at det var sitat av frankrp, og ikke wicky.
-
Gunnar N326
- Overload!!!
- Innlegg: 1262
- Registrert: 03 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N 326
- Bil: 9-3 2,3i '98 nå delebil
- Sted: Kr.sund
Legg inn
av Gunnar N326 » 05 apr 2006, 16:16
He, da er jeg bare nærsynt...

MVH Gunnar Medl. N326
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01

Solgt

9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)
-
frankrp
- 0.7 bar

- Innlegg: 151
- Registrert: 13 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N569
- Bil: Saab 9000 2.0t CSE 150hk 97mod
- Sted: Ankenes
Legg inn
av frankrp » 05 apr 2006, 20:35
Ingen skade skjedd

Saab 9000 2.0t CSE 150hk 97 mod jubileum. Midnight Blue.
-
wicky
- 1,5 bar

- Innlegg: 360
- Registrert: 30 jan 2004, 01:00
Legg inn
av wicky » 05 apr 2006, 21:25
saab 9000 er seriøst kjip å skru på as
(x) 2001 Yamaha R1
(x) 1985 Saab 9000 2,0T 269hk
(x) 1985 MB 190E 2,3 16V
(x) 1985 MB 230E
(o) Arbeidsbil; MB 300D 1981
(o) Godbilen; Saab 9000CS 2,0 1995
(o) Cabben; Vw Golf Cab 1985
(o) Selges; BMW 525i 1986
-*End of Discussion*-
-
Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Legg inn
av Tor N12 » 05 apr 2006, 21:37
wicky skrev:saab 9000 er seriøst kjip å skru på as
Det var jo et saklig svar som sikkert er til hjelp for mange av forumbrukerne

M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
Joachim N370
- Overload!!!
- Innlegg: 1664
- Registrert: 11 mai 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 370
- Bil: 08 9³ TurboX SportCombi
- Sted: Halden
Legg inn
av Joachim N370 » 05 apr 2006, 21:41
wicky skrev:saab 9000 er seriøst kjip å skru på as
Jaha?! Jeg er ganske uerfaren, men jeg har klart å plukke ut motoren nesten på egenhånd. Har hatt pappa i nærheten hvis jeg har lurt på noe.
Frank: Håper du får løst problemet ditt!
9³ TurboX
-
wicky
- 1,5 bar

- Innlegg: 360
- Registrert: 30 jan 2004, 01:00
Legg inn
av wicky » 05 apr 2006, 23:26
klarer vel å demontere og montere en motor..men er mange dumme løsninger på saab...alle normale biler har slavepumpe utenfor kassa mens saab har den inni..blææ..
(x) 2001 Yamaha R1
(x) 1985 Saab 9000 2,0T 269hk
(x) 1985 MB 190E 2,3 16V
(x) 1985 MB 230E
(o) Arbeidsbil; MB 300D 1981
(o) Godbilen; Saab 9000CS 2,0 1995
(o) Cabben; Vw Golf Cab 1985
(o) Selges; BMW 525i 1986
-*End of Discussion*-
-
Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
-
Kontakt:
Legg inn
av Eirik N396 » 06 apr 2006, 14:14
wicky skrev:klarer vel å demontere og montere en motor..men er mange dumme løsninger på saab...alle normale biler har slavepumpe utenfor kassa mens saab har den inni..blææ..
om du har så mye imot bilen kan du vel alltids selge den å få deg enda en fantastisk mercedes
-
Gunnar N326
- Overload!!!
- Innlegg: 1262
- Registrert: 03 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N 326
- Bil: 9-3 2,3i '98 nå delebil
- Sted: Kr.sund
Legg inn
av Gunnar N326 » 06 apr 2006, 16:20
MVH Gunnar Medl. N326
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01

Solgt

9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)
-
frankrp
- 0.7 bar

- Innlegg: 151
- Registrert: 13 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N569
- Bil: Saab 9000 2.0t CSE 150hk 97mod
- Sted: Ankenes
Legg inn
av frankrp » 06 apr 2006, 19:26
Nå har vi byttet den slangen som hadde sprekt, og nå virker det som alt er normalt
Det tok litt lengre tid enn forventet. Først fordi det var nærmest umulig å få gjengene i den delen som skulle inn i hovedsylinderen til å ta tak, men etter mange velvalgte (og mindre velvalgte) ord kom den på plass.
Neste stopp var luftinga... Vi holdt på en god stund uten hjelpemidler, prøvde å pumpe ut med clutchpedalen, men måtte kapitulere. Vi fikk tak i en kjenning som hadde trykkluft og kobling til clutch-/bremseveskebeholderen, og etter mye om og menn fikk vi ut lufta...
Så da er den saken fikset, bare resten igjen...
Saab 9000 2.0t CSE 150hk 97 mod jubileum. Midnight Blue.
-
Gunnar N326
- Overload!!!
- Innlegg: 1262
- Registrert: 03 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N 326
- Bil: 9-3 2,3i '98 nå delebil
- Sted: Kr.sund
Legg inn
av Gunnar N326 » 06 apr 2006, 21:06
Har du mye annet å fikse også da?

MVH Gunnar Medl. N326
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01

Solgt

9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)
-
frankrp
- 0.7 bar

- Innlegg: 151
- Registrert: 13 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N569
- Bil: Saab 9000 2.0t CSE 150hk 97mod
- Sted: Ankenes
Legg inn
av frankrp » 06 apr 2006, 22:36
Tja litt er det... men foreløpig går alt av økonomiske ressurser til babyen som vil melde sin ankomst rundt 22.05... forhåpentligvis ikke alt for mye tidligere...
Flere deler av eksosanlegget burde vært byttet
Sentrallåsen funker når den selv vil
ABS-lyset lyser av og til... mistenker føleren
Vinduet framme på passasjersiden går trægt opp
Lykteviskerne virker ikke
I dag streiket plutselig cruisecontrollen (tro om det er en føler i forbindelse med clutchpedalen? Vi har jo styret litt med den i dag)
Lyd fra vifter i bakdører (ACC)
Lyd fra vifta som sitter i forbindelse med sensoren for kupelufta
Ulyd fra multireima av og til litt etter oppstart
Mangler lys i et par tre brytere i panelet (en setevarmerbryter pluss et par andre)
Mangler varme i førersetet
Dette var det jeg husket i farta...
Saab 9000 2.0t CSE 150hk 97 mod jubileum. Midnight Blue.
-
Gunnar N326
- Overload!!!
- Innlegg: 1262
- Registrert: 03 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N 326
- Bil: 9-3 2,3i '98 nå delebil
- Sted: Kr.sund
Legg inn
av Gunnar N326 » 06 apr 2006, 23:13
Det var jo litt, men alt er heldigvis ikke like viktig..
sentrallåsen, går knappen på førerdøra skikkelig opp og ned, med litt "sprett" i ? Har du lagt merke til noe spesielt, regner med du har fjernbetjent m. startsperre i fjernkontrollen..
Kjøpte ny midtre potte for 1300.- på bilextra!

Det var Bosal, og det stod det jaggu på den originale som det stod Saab på også.. Vi får hjelpes, been there myself

MVH Gunnar Medl. N326
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01

Solgt

9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)
-
Viking N1215
- 0.7 bar

- Innlegg: 148
- Registrert: 01 apr 2006, 02:27
- Medlemsnummer: 1215
- Navn: Sturla Hansen
- Bil: Saab 9-5 2,3t Hirsch Estate
- Sted: Stokmarknes
Legg inn
av Viking N1215 » 07 apr 2006, 20:09
Du får sei ifra om du trenge "assistanse" ,Frank??
Æ bor ikkje sålangt unna da, og kan nu "litt" om Saab'er!! (Bor I Lødingen/Sortland regionen) Det meste du "lista opp" er relativt "smale ting" å fikse..
Glømte vess å sei at æ kjøre en Saab 9000 cs 2,0t (1996) mod.
-
frankrp
- 0.7 bar

- Innlegg: 151
- Registrert: 13 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N569
- Bil: Saab 9000 2.0t CSE 150hk 97mod
- Sted: Ankenes
Legg inn
av frankrp » 08 apr 2006, 17:34
Tusen takk for hyggelig svar Viking!
Lødingen/Sortland regionen, blir det Kåringen eller Våtvoll det? Eller pendler du mellom Lødingen og Sortland?
Cruisen er fikset, som jeg mistenkte var det bryteren ved clutchpedalen som var ute av possisjon...
Jeg skal skal prøve å se på resten når det blir varmere. Det er lettere å stå i en varm garasje å plages, enn å fryse i tillegg... Jeg skal si i fra hvis det trengs assistanse

Saab 9000 2.0t CSE 150hk 97 mod jubileum. Midnight Blue.