Jeg har hatt et periodisk problem med min 900S 96-modell de siste ukene.
I blant slår ikke startmotoren inn. Jeg vrir om nøkkelen for å starte, men det kommer ikke en eneste lyd. Ikke en gang noe tikking. Det er imidlertid ikke noe problem å få trillet den i gang, da starter den umiddelbart. Dette skjer oftest i de tilfeller når jeg stopper bilen en kort periode. Lar jeg bare bilden stå lenge nok så starter den. Den starter alltid om morgenen etter å ha stått over natta. Da slår alltid startmotoren inn.
I tillegg virker det som om den ikke lader skikkelig. Den siste tiden har jeg tydeligvis hatt lite strøm på batteriet siden det bare er så vidt startmotoren blir dratt rundt de gangene den slår inn. (Er det noen sammenheng her?)
Noen som har ideer til hva dette skyldes? Trenger jeg ny startmotor? Et rele som er gåent? Dårlige kontakter?
Takker for alle tips
Erling
Problemer med startmotoren 900 96-modell
Moderator: Moderatorer
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Jag skulle checka alla ledningar till och från motorn, alltså även jord-kablar.
Kan vara batteriet som börjar bli trött också.
!996 modell är samma som jag har och det börjar bli endel irr på kontaktflater...
Mvh Anders
Kan vara batteriet som börjar bli trött också.
!996 modell är samma som jag har och det börjar bli endel irr på kontaktflater...
Mvh Anders
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!

- Eirik N396
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt: